בגיל 25 - ואחרי עונת שיא ב-NBA - הדבר הראשון שמתכוון לאורי מרקאנן, כוכב יוטה ג'אז, לעשות בקיץ זה...להתגייס לצבא הפיני.
בדומה לישראל, שבדיה ונורבגיה, גם בפינלנד שירות צבאי הוא חובה, ויש להשלים אותו עד גיל 30. הפורוורד הנהדר החליט שכעת זה הזמן לעשות אותו. ביוטה יכולים להיות רגועים: מרקאנן לא ישרת כמה שנים, אלא תקופה קצרה ויעשה זאת בבית הספר לספורט של הצבא הפיני, שמכשיר צוותים למצבי חירום ומלחמה. יוטה לא העפילה לפליי-אין ומרקאנן יתייצב בבסיס שסמוך להלסינקי הבירה בעוד פחות משבועיים.
3 צפייה בגלריה
מרקאנן
מרקאנן
הצבא מחכה. מרקאנן
(צילום: AP)
"חובה לשרת אצלנו בצבא, אבל אנחנו גאים בזה", אמר מרקאנן. "זה מהווה דוגמה טובה, אני יכול לעשות זאת וזה לא ישפיע על ההכנה שלי לקראת העונה הבאה". למרקאנן, כאמור, הייתה עונת שיא בליגה הטובה בעולם, כשהעמיד ממוצעים של 25.6 נקודות ו-8.6 ריבאונדים למשחק במדי הג'אז.
"המשימה העיקרית של בית הספר לספורט של הצבא היא להכשיר חוליות סיור לתנאי חירום ומלחמה", נאמר על-ידי הרשויות בפינלנד. יש לציין כי רבים מהמתגייסים המשרתים בבית הספר הם ספורטאים מקצועניים. "לאורי תמיד אמר שהוא הולך לעשות את זה", סיפר סוכנו הוותיק של השחקן, מייקל ללצ'יצקי. "חשוב לו כאזרח למלא את חובתו ולא לקבל שום סוג של יחס מועדף רק בגלל שהוא ספורטאי מפורסם".
3 צפייה בגלריה
לאורי מרקאנן
לאורי מרקאנן
נאמן לפינלנד. מרקאנן
(צילום: רויטרס)
מרקאנן סיכם: "כמובן שאני מעדיף להתאמן באולם ספורט, אבל שמעתי שהם עושים עבודה טובה בשילוב בין אימון וכושר. אוכל להתאמן בכדורסל ובמקביל לעשות את שירותי הצבאי".

העקיצה של דוראנט

הקבוצה הלוהטת ב-NBA כיום היא פיניקס, שהשיגה הלילה ניצחון שביעי ברציפות - 115:119 על דנבר. קווין דוראנט, ששב לאחרונה מפציעה ממושכת, הצטיין כצפוי עם 29 נקודות. הסיפור המעניין הוא שהוא בלתי מנוצח כשחקן הסאנס (0:8) ומחזיק במאזן 2:25 ב-27 משחקיו האחרונים.
3 צפייה בגלריה
קווין דוראנט
קווין דוראנט
כבר לא יוכל לזכות בתואר ה-MVP. דוראנט
(צילום: AP)
דוראנט כבר לא יוכל לזכות בתואר ה-MVP בעקבות התקנה החדשה שקובעת כי שחקן חייב יהיה לשחק 65 משחקים לפחות בעונה הסדירה. אחרי המשחק שיתף הכוכב בטוויטר ציוץ של העיתונאי שיין יאנג עם הסטטיסטיקה המדהימה שלו ועקץ: "לא נחשב. הוא לא שיחק 65 משחקים".