לוקה דונצ'יץ' השאיר הלילה (בין שני לשלישי) הרבה לסתות שמוטות לאחר ההצגה הבלתי נשכחת שלו ב-114:128 של דאלאס בחוץ על פיניקס. הפנומן הסלובני המטיר לא פחות מ-50 נקודות על ראשם של הסאנס, לצד 15 אסיסטים, 6 אסיסטים, 4 חטיפות ו-3 חסימות. שחקני היריבה ניסו להביא עליו שמירות כפולות ואפילו משולשות - אבל כלום לא עזר. הוא פשוט היה בלתי ניתן לעצירה.
לוקה רשם מספר ציוני דרך, שהציבו אותו, בגילו הצעיר (24), בשורה אחת עם כמה מהגדולים ביותר בתולדות ה-NBA, ואפילו מעל מי שנחשב לאחד השחקנים הגדולים בתולדות דאלאס - דירק נוביצקי. ראשית, הוא הפך לשחקן השישי הכי צעיר אי פעם בליגה שמגיע ל-10,000 נקודות.
1 צפייה בגלריה
שחקן דאלאס מאבריקס לוקה דונצ'יץ'
שחקן דאלאס מאבריקס לוקה דונצ'יץ'
הופעה היסטורית. לוקה דונצ'יץ'
(Christian Petersen/AFP)
מעבר לכך, זו הייתה הפעם השישית שהוא קולע לפחות 50 נקודות - הכי הרבה בהיסטוריה של המועדון - כשבכל אחת מהפעמים המאבריקס ניצחו. נוביצקי עשה זאת רק פעמיים בכל הקריירה. בנוסף, הוא הפך לשחקן הרביעי אי פעם שקולע 50 נקודות או יותר בערב חג המולד. לפניו עשו זאת אגדות כמו ווילט צ'מברליין, ריק בארי וברנרד קינג.

הסיוט של הסאנס

ההצגה של דונצ'יץ' הלילה גרמה לחובבי הליגה להיזכר במשחק מספר 7 בסדרת חצי גמר המערב מ-2022. אז קלע דונצ'יץ' "רק" 30 נקודות, לצד 10 ריבאונדים ו-3 אסיסטים והוביל את קבוצתו ל-90:123 מהדהד בחוץ על פיניקס, ששלח את המאבס לגמר המערב - שם הפסידו 4:1 לאלופה שבדרך, גולדן סטייט.
ברשת היללו את הסלובני, ועל הדרך לעגו לפיניקס וכוכבה דווין בוקר. "דונצ'יץ' רודף את בוקר אפילו בערב חג המולד", צייצו בחשבון הטוויטר 'ClutchPoints' המונה כרבע מיליון עוקבים. "הוא הסיוט שלו".
במהלך המשחק הקהל של המתוסכל של הסאנס שרק בוז לדונצ'יץ', שמצדו נראה כאילו הוא נהנה מכך. במסיבת העיתונאים בסיום הוא גם דיבר על זה: "זה כיף עבורי לקלוע במשחק חוץ ואז כל האולם משתתק. זו ההרגשה הכי טובה שיש".

"אחד הגדולים בעולם"

מאמן דאלאס, ג'ייסון קיד, שגם כיכב בעבר בקבוצה, התמוגג מההצגה של כוכבו: "הוא אחד השחקנים הגדולים בעולם. אני תמיד אומר שאנחנו לא יכולים לקחת אותו כמובן מאליו. כשהוא מרגיש את זה, אתה פשוט צריך לנסות לשים את הכדור אצלו ביד כמה שיותר".
גם מאמן פיניקס, פרנק ווגל, הודה שדונצ'יץ' היה פשוט גדול על קבוצתו: "לא הצלחנו לעצור אותו ואת דאלאס. הם פגעו בנו כשהבאנו עליו שמירה כפולה, והוא פגע בנו כשלא עשינו את זה. זה הוציא אותנו מהקצב גם בצד ההתקפי".
לוקה עצמו ניסה לא להיסחף יותר מדי אחרי המשחק ההיסטורי שלו: "זה היה משחק קשה, ואם נשים רגע בצד את ה-50 נקודות שקלעתי וציון הדרך של ה-10,000 בקריירה - ניצחנו את המשחק, וזה מה שהכי חשוב, אז אני שמח. דרק לייבלי היה חסר לנו בחמשת המשחקים בהם הוא לא שיחק, ואני לא יודע מתי קיירי יחזור - כך שאנחנו רחוקים ממיצוי הפוטנציאל שלנו. אני לא יכול לחכות שקיירי יחזור".