שמונה ימים לפני אליפות אירופה, ובצל האכזבה הגדולה שנחלה נבחרת ישראל עם ההפסד 79:73 לפינלנד שהרחיק אותה מאוד מאליפות העולם, הערב (חמישי) התקיימו עוד מספר משחקים מעניינים במיוחד במסגרת הבתים I ו-J במוקדמות גביע העולם 2023. במוקד: אחרי הארכה, נבחרת סרביה ניצחה 94:100 את נבחרת יוון בבלגרד, במשחק שכלל תצוגות ענק של שני הסופרסטארים הגדולים, ניקולה יוקיץ' ויאניס אדטוקומבו.
2 צפייה בגלריה
ג'וקוביץ ו
ג'וקוביץ ו
באו לעודד: ג'וקוביץ' ואוברדוביץ'
(צילום: EPA )
כמדינות, כמעט ואין חברות גדולה כמו זו של סרביה ויוון. שתי האומות משתייכות לזרם הנוצרי-אורתודוקסי, מאז ימי הביניים התקיימו ביניהן בריתות ולוחמה משותפת, והן אפילו מחזיקות באיבה משותפת עם טורקיה. על הפרקט כל החברות הזאת לא משנה, ובטח לא כששניים מהכוכבים הגדולים ביותר של הכדורסל העולמי, אם לא הגדולים ביותר, משחקים זה מול זה. נובאק ג'וקוביץ, שהודיע היום שלא ישחק באליפות ארה"ב הפתוחה, וז'ליקו אוברדוביץ', מאמנה של פרטיזן בלגרד ואחד מהטובים בעולם בתחומו, הגיעו יחדיו לצפות במשחק מהיציע.
יאניס רשם מספרים מפלצתיים, הוביל את נבחרתו בנקודות (40) וריבאונדים (8), להם הוסיף חמישה אסיסטים ושתי חטיפות, והצליח לכפות הארכה אחרי שיוון פיגרה כמעט לכל אורך המשחק. יותר ממה שעשה המפלצת היוונית, הוא כנראה לא יכול היה לעשות, אך זה לא הספיק ליוונים, שרושמים את הפסדם השני בחמישה משחקים בקמפיין. סרביה השיגה ניצחון קריטי (השני שלה בסך הכל), בזכות 29 נקודות של יוקיץ', שגם חילק שישה אסיסטים ולקח שמונה ריבאונדים.
ואסיליה מיציץ', אחד השחקנים הטובים באירופה בשנתיים האחרונות ומכוכבי הנבחרת הסרבית, נפצע במהלך המשחק, ונאלץ לרדת מהפרקט כשהוא לא מצליח לדרוך על רגלו.
תוצאות נוספות בבית I: בלגיה – בריטניה 72:75, לטביה – טורקיה 85:111.
2 צפייה בגלריה
משחק מפלצתי שלו לא עזר ליוון. יאניס
משחק מפלצתי שלו לא עזר ליוון. יאניס
משחק מפלצתי שלו לא עזר ליוון. יאניס
(צילום: EPA)