לרגל חגיגות 75 שנה לקיומה של ה-NBA, פרסמה הליגה את רשימת 75 השחקנים הטובים ביותר ששיחקו בה (למעשה, 76 שחקנים נכנסו לרשימה שהתפרסמה באתר ה-NBA, כתוצאה משוויון בהצבעה). את הרשימה בחרה קבוצה של אנשי תקשורת, שחקנים בהווה או בעבר, מאמנים ומנהלי קבוצות.
11 שחקנים מתוך "קבוצת השנה ה-75" עדיין פעילים, בהם ארבעה שמשחקים העונה בלוס אנג'לס לייקרס (לברון ג'יימס, אנתוני דייויס, ראסל ווסטברוק וכרמלו אנתוני), שניים מברוקלין נטס (קווין דוראנט וג'יימס הארדן), וכן סטף קרי, כריס פול, קוואי לנארד, דמיאן לילארד ויאניס אנדטוקומבו. היווני שזכה באליפות עם מילווקי הוא השחקן הצעיר ביותר שנכנס לרשימה.
3 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס מול סטף קרי
לברון ג'יימס מול סטף קרי
לברון ג'יימס וסטף קרי. שניהם בפנים, כמובן
(צילום: רויטרס)
השמות הצפויים ביותר נמצאים כמובן בפנים, כמו מייקל ג'ורדן, לברון, מג'יק ג'ונסון, לארי בירד, טים דאנקן, קארים עבדול ג'באר, קובי בראיינט ושאקיל אוניל. אגב, ב-1996 נבחרו 50 השחקנים הגדולים בכל הזמנים לכבוד עונת היובל של ה-NBA – וכל מי שנכלל ברשימה ההיא מופיע גם בזו הנוכחית. אליהם הצטרפו עוד 25 שמות.
כיאה לרשימות מהסוג הזה, כמה שמות בולטים נשארו בחוץ, ביניהם: וינס קרטר, טרייסי מגריידי, מאנו ג'ינובילי, טוני פארקר, דווייט הווארד, כריס בוש, פאו גאסול, קליי תומפסון וקיירי ארווינג.
3 צפייה בגלריה
קווין דוראנט
קווין דוראנט
קווין דוראנט
(צילום: AFP)
הרשימה עוררה כמובן גם תגובות שליליות. "חוסר כבוד", כתב דווייט הווארד בתגובה באינסטגרם על העובדה שהוא נעדר מקבוצת ה-75. קליי תומפסון, שנשאר גם הוא בחוץ, כתב באינסטגרם: "אולי אני נאיבי בנוגע ליכולת שלי בכדורסל, אבל בראש שלי אני בין 75 הגדולים בכל הזמנים".
קיירי ארווינג, שסירובו להתחסן העלה אותו לכותרות וגרם להשבתתו מברוקלין, הוא אולי השם הבולט ביותר מבין השחקנים הפעילים שלא נכנס לקבוצה הנבחרת. אנדרה איגודלה כתב בעדו בטוויטר: "אז אתם אומרים שקיירי לא בטופ 75? אני מסכים... הוא בטופ 20 לפחות". קווין דוראנט, חברו של ארווינג לקבוצה, שיתף את דבריו של איגודלה והביע גם הוא תמיכה בארווינג.
הציוץ של איגודלה על כך שקיירי ארווינג נשאר מחוץ לרשימה
3 צפייה בגלריה
קיירי ארווינג
קיירי ארווינג
קיירי ארווינג. נשאר בחוץ
(צילום: AP)
הרשימה המלאה (כפי שהתפרסמה, לפי סדר ה-ABC): קארים עבדול ג'באר, ריי אלן, יאניס אנדטוקומבו, כרמלו אנתוני, נייט ארצ'יבלד, פול אריזין, צ'רלס בארקלי, ריק בארי, אלג'ין ביילור, דייב בינג, לארי בירד, קובי בראיינט, ווילט צ'מברליין, בוב קוזי, דייב קאוונס, בילי קאנינגהאם, סטפן קרי, אנתוני דייויס, דייב דבושר, קלייד דרקסלר, טים דאנקן, קווין דוראנט, ג'וליוס ארווינג, פטריק יואינג, וולט פרייז'ר, קווין גארנט, ג'ורג' גרווין, האל גריר, ג'יימס הארדן, ג'ון האבליצ'ק, אלווין הייז, אלן אייברסון, לברון ג'יימס, מג'יק ג'ונסון, סם ג'ונס, מייקל ג'ורדן, ג'ייסון קיד, קוואי לנארד, דמיאן לילארד, ג'רי לוקאס, קרל מלון, מוזס מלון, פיט מראביץ', בוב מקאדו, קווין מקהייל, ג'ורג' מיקאן, רג'י מילר, ארל מונרו, סטיב נאש, דירק נוביצקי, האקים אולאג'ואן, שאקיל אוניל, רוברט פאריש, כריס פול, גארי פייטון, בוב פטיט, פול פירס, סקוטי פיפן, וויליס ריד, אוסקר רוברטסון, דייויד רובינסון, דניס רודמן, ביל ראסל, דולף שייס, ביל שרמן, ג'ון סטוקטון, אייזיאה תומאס, נייט ת'ורמונד, ווס אנסלד, דוויין ווייד, בילן וולטון, ג'רי ווסט, ראסל ווסטברוק, לני ווילקנס, דומיניק ווילקינס, ג'יימס וורת'י.
פורסם לראשונה: 09:19, 22.10.21