ספק אם מישהו היה שופט את דני אבדיה אם היה בוחר שלא להתלבש הלילה (בין ראשון לשני) למשחק של וושינגטון וויזארדס נגד מוליכת המזרח, מילוואקי באקס. אבל למרות וירוס בבטן, הפורוורד הישראלי התעקש לקחת חלק במשחק, וסיים ערב נהדר עם 17 נקודות ב-31 דקות, ההופעה הטובה ביותר שלו מאז ננעלה פגרת האולסטאר ב-NBA.
עבור הוויזארדס, שמדורגים במקום העשירי במזרח, היה מדובר במשחק משמעותי על הבטחת מקום בפליי-אין, ובשל מכת פציעות, אבדיה לא חשב לרגע להיעדר. "אני גאה על כך ששיחק כשהוא לא לגמרי בריא", אמר בסיום המאמן ווס אנסלד ג'וניור על הטאלנט הישראלי, שרשם שורה סטטיסטית של 5 מ-10 מהשדה, 2 מ-4 משלוש, 5 מ-5 מהעונשין לצד 6 ריבאונדים, 3 חטיפות, 2 אסיסטים, אבל גם 2 איבודים.
2 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
גורף מחמאות. אבדיה
(צילום: AP)
"אין לנו ציפייה מאף אחד לשחק כשהוא לא כשיר", הוסיף הקואץ'. "העובדה שדני הצליח לעשות את זה היא עדות לאופי שלו, לגישה שלו. לשחק באופן כזה כשאתה מרגיש ככה, זה דבר שלא מובן מאליו. ככה נראית התפתחות משמעותית של שחקן. הוא הוכיח מאילו חומרים הוא עשוי. שחקנים צריכים להבין שאנחנו באים בשביל לעבוד. זה לא משנה כמה אתה דקות אתה משחק, אבל כשאתה משחק, תעלה על המגרש ותעשה את העבודה שלך על הצד הטוב ביותר".
באתר הרשמי של הקבוצה תיארו את המשחק של אבדיה כ"מעורר השראה. הוא סירב לוותר על המשחק ונטל חלק גדול בקאמבק של הוויזארדס במחצית השנייה. הוא עשה את כל העבודה הסיזיפית בשמירה על יאניס, בכדורים החוזרים ובחדירות לסל".
2 צפייה בגלריה
דני אבדיה, וושינגטון וויזארדס
דני אבדיה, וושינגטון וויזארדס
לא שכח את העבודה הסיזיפית. אבדיה
(צילום: רויטרס)
"מעבר לנקודות הוא גם עשה עבודה לא רעה בשמירה על יאניס אנדטוקומבו", שיבחו ב-NBC וושינגטון אבל גם הבהירו שהשחקן רשם שתי טעויות קריטיות: "דרך על קו החוץ כשתי דקות לסיום, ואחרי שלשה של גריסון אלן ביצע עבירת תוקף".