האם אחד מהסופרסטארים הכי גדולים ב-NBA בדרך להסתבכות? בוושינגטון פוסט מדווחים הערב (רביעי) כי כוכבה של ממפיס חשוד בתקיפת נער בן 17, עליו אף איים עם אקדח שהיה ברשותו.
על-פי גורם במשטרת מחוז שלבי, שחקרה את האירוע, הנער "סיפר לבלשים כי לאחר הקטטה, מוראנט נכנס לביתו והגיח שוב כשאקדח נראה בחגורת מכנסיו וידו על הנשק".
2 צפייה בגלריה
ג'ה מוראנט
ג'ה מוראנט
פרסום מטריד. מוראנט
(צילום: AP)
הדיווח מגיע דווקא לאחר משחק אדיר שסיפק מוראנט הלילה ב-109:121 הביתי על לוס אנג'לס לייקרס. הגארד רשם טריפל-דאבל של 39 נקודות (15 מ-29 מהשדה), 10 ריבאונדים ו-10 אסיסטים. הדבר היוצא דופן הוא שבהפסקה למוראנט היו 6 נקודות בלבד.
לאחר ההפסקה, מוראנט העביר הילוך ורשם שיא עונתי ב-NBA (ושיא מועדון) עם 28 נקודות רק ברבע השלישי (10 מ-12 מהשדה).

סיפור מהסרטים

הסיפור של ג'ה מוראנט נשמע כמו תסריט שהיה נדחה אפילו בידי מפיקים הוליוודיים בטענה שהוא מופרך ושמאלצי מדי. הילד הרזה שגדל בדרום קרוליינה והעביר את נעוריו באימונים עם אביו על סל בחצר האחורית, לא היה על הרדאר של אף מכללה גדולה. כל הסקאוטים פספסו אותו.
2 צפייה בגלריה
ג'ה מוראנט
ג'ה מוראנט
כוכב ענק. מוראנט
(צילום: AFP)
עד שהגיע ג'יימס קיין, עוזר מאמן במארי סטייט, מכללה ציבורית קטנה בקנטקי. קיין יצא למסע במכוניתו בין בתי ספר קטנים בדרום ארה"ב, ונעצר ליד אחד מהם. לא כדי לראות את מוראנט, הוא מעולם לא שמע עליו. הוא סתם היה רעב ועצר לקנות נקניקיה, כששמע קולות של משחק כדורסל באולם סמוך.
קיין נכנס פנימה ועיניו התבייתו מיד על גארד רזה עם שליטה מושלמת בכדור וניתור לשמיים. אחרי כמה דקות יצא החוצה, התקשר למאמן הראשי של מארי סטייט, מאט מקמהון, ואמר לו: "עזוב הכל ובוא לכאן". מקמהון נכנס למכונית, נהג שלוש שעות וחייו השתנו. "הבנו שכדאי לשים עליו יד עכשיו, כי הסוד עומד לצאת החוצה. גם ככה לא האמנתי שהוא לא היה ברשימות של אף אחד", סיפר מאוחר יותר. הם הציעו למוראנט מלגה בפגישה בחניון.
שנתיים אחר כך, ב-2019, מוראנט נבחר שני בדראפט, אחרי זאיון וויליאמסון. שנה אחר כך היה רוקי השנה, לפני וויליאמסון. בשנתיים האחרונות הוא בעל הבית בקבוצת צמרת ב-NBA.