קצת יותר מחודש לפני שהוא חוגג 39 ובעונתו ה-21 בליגה, לברון ג'יימס הוכיח הלילה (בין ראשון לשלישי) - ובפעם המי יודע כמה – כי עבורו גיל זה רק מספר. הוא המשיך בכושרו המצוין כשהוביל את הלייקרס לניצחון חמישי בשישה משחקים, 104:105 סופר דרמטי על יוסטון, ועשה זאת בעזרת שיא עונתי של 37 נקודות (14 מ-19 מהשדה, לצד 8 אסיסטים ו-6 ריבאונדים), כולל 13 ברבע האחרון וקליעת עונשין מכרעת 1.9 שניות לסיום.
זו הפעם הרביעית שלברון קולע לפחות 30 נקודות בשבעת המשחקים האחרונים, וכעת הוא רחוק חמש נקודות בלבד מלהפוך לשחקן ה-NBA הראשון אי פעם שמגיע ל-39 אלף נקודות בקריירה. זה גם היה המשחק ה-237 של לברון שבו הוא קולע לפחות 35 נקודות, ובכך הוא עקף בקטגוריה זו את קובי בראיינט. מבחינת ממוצעים הוא עומד העונה על 26.4 נקודות, 8.2 ריבאונדים ו-6.5 אסיסטים.
2 צפייה בגלריה
לברון
לברון
"אם אני נרשם למשחק, אני צריך לספק את הסחורה". לברון
(צילום: Katelyn Mulcahy / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
"אני פשוט בגרוב עכשיו", העיד לברון, שבכלל היה בספק למשחק. "אני לא מרגיש הכי טוב למען האמת, ועדיין סוחב כמה פציעות, אבל נהנה מהעבודה היומיומית ומהתחרות. אם אני נרשם למשחק, אני צריך לספק את הסחורה. זו הגישה שלי. גם אם אני לא בשיאי מבחינה גופנית, אני חייב להיות בשיאי מבחינה מנטלית, שהראש שלי יהיה במקום. זה כבר ייקח אותי רחוק".
גם האוהדים שאוהבים את ה-NBA בגלל מה שקורה מחוץ לפרקט קיבלו את מבוקשם מהמשחק. בפלייאוף של העונה שעברה, כשדילון ברוקס שיחק במדי ממפיס מול הלייקרס, התגבשה אחת מהיריבויות הכי עמוקות ב-NBA: בינו לבין לברון. הלילה, בפרק הראשון של היריבות מאז שברוקס עבר לרוקטס, הוא אולי הוביל את קלעי קבוצתו עם 24 נקודות, אבל לברון כמובן ניצח בענק, בדיוק כמו בפרקים הקודמים. הוא חגג בצורה מופרזת כל סל שקלע מול ההגנה של הפורוורד הקנדי, סימן בידו עד כמה שברוקס"קטן מדי" כדי לשמור עליו ואפילו ספג עבירה טכנית נדירה (שביעית בקריירה) אחרי שדחף אותו.
2 צפייה בגלריה
ברוקס ולברון
ברוקס ולברון
עוד פרק ביריבות. ברוקס ולברון
(צילום: Katelyn Mulcahy / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
"עבור לברון זה כלום", התייחס לכך רוי הצ'ימורה, שתרם ללייקרס 11 נקודות מהספסל. "אני מניח שברוקס פשוט רוצה להיות חלק מהמורשת שלו". אנתוני דייויס, שסיים עם 27 נקודות ו-10 ריבאונדים, אבל יצא בגלל עבירות פחות מדקה לסיום, הילל את חברו: "הוא משחק פנומנלי. הזריקות שלו נכנסות, הוא תוקף את הצבע, הוא עושה הכל. זה לא מרגיש כאילו הוא בן 38".
אוסטין ריבס, שתרם 17 נקודות מהספסל, העיד כי הוא "מזכיר ללברון מדי יום שבעצם הוא מאוד זקן", וחרץ: "הוא נלחם בהזדקנות יותר טוב מכל שחקן אחר אי פעם. אפשר להשוות את זה רק לטום בריידי. כל עוד הוא משחק ברמה הזאת, אני רוצה שהוא יהיה על הפרקט 48 דקות שלמות". מאמן הלייקרס דרווין האם משוכנע: "זה אותו לברון הישן והטוב שכולנו למדנו להכיר ולאהוב בכל השנים הללו".