"זה היה חתיכת ניצחון מוזר", הודה הלילה (בין שבת לראשון) בחיוך מאמן אוקלהומה סיטי, מייק דגנולט, בפתיחת מסיבת העיתונאים שנערכה מיד לאחר ה-120:126 של קבוצתו על דאלאס. "לא ראיתי מעולם דבר כזה".
כמה שדגנולט צדק. הת'אנדר אמנם סימנו 'וי' נוסף, עלו למקום השני במערב עם מאזן נהדר של 6:13, אבל לא היו רחוקים מלרדת מנוצחים וחפויי ראש. 11:09 דקות לסיום המשחק אוקלהומה עוד הוליכה בבטחה 87:111. קצת פחות משבע דקות לאחר מכן, 4:18 דקות לבאזר, הת'אנדר היה במינוס שש - 117:111. כן, זו לא טעות. ריצת 0:30 מטורפת של המאבריקס - הגדולה ביותר שנרשמה ב-NBA (לפחות מתחילת עידן הפליי-ביי-פליי ב-1996).
3 צפייה בגלריה
דונצ'יץ'
דונצ'יץ'
ציון דרך, קאמבק מטורף והפסד מוזר. דונצ'יץ'
(צילום: Jerome Miron-USA TODAY Sports)
ההמשך היה שייך שוב לאוקלהומה, שרשמה ריצת 0:10 משלה וחגגה ניצחון 120:126 בלתי נשכח. עבור שני שני הצדדים. "במשחק הגרוע ביותר שלה העונה, אוקלהומה סיטי השיגה את הניצחון המרשים ביותר שלה", עקצו בארה"ב. אף כלי תקשורת לא באמת הצליח עדיין לעכל את זה.
"הרבה צריך להשתבש, התקפית והגנתית, כדי לספוג 30 נקודות ללא מענה", הוסיף דגנולט. "אבל שוב, קשה לקום מריצה כזו ולנצח, אז כנראה שהיו כמה דברים שכן הלכו לנו כמו שצריך".
3 צפייה בגלריה
הולמגרן
הולמגרן
בסוף יצא עם הניצחון. הולמגרן
(צילום: AP Photo/LM Otero)
הריצה הגדולה ביותר עד הלילה הייתה שייכת לקליבלנד - 0:29 מול מילווקי ב-2009. מי שאחראי בעיקר לשבירת השיא הוא לוקה דונצ'יץ', שלהט עם טריפל-דאבל של 36 נקודות, 18 אסיסטים, 15 ריבאונדים, אבל גם איבד את הראש בדקה האחרונה. דונצ'יץ' הגיע למשחק, יממה לאחר לאחר הולדת בתו גבריאלה, שאת שמה כתב על אחת מנעליו.
"הייתי מותש", הודה הסלובני, שלקח אחריות על ההפסד: "זה לא היה צריך לקרות, הטעויות שלי כנראה הפסידו לנו את המשחק". דונצ'יץ' יכול להתנחם בכך שהפך לשחקן השני בלבד (לצד אוסקר רוברטסון) שמשיג בקריירה לפחות שני משחקים עם טריפל-דאבל שכולל לפחות 35 נקודות, 15 ריבאונדים ו-15 אסיסטים.
גם ג'ואל אמביד לא מאמין
כוכב דאלאס רשם טריפל-דאבל מספר 59 בקריירה הדי קצרה שלו ב-NBA, שמציב אותו במקום התשיעי בכל הזמנים בליגה יחד עם לארי בירד האגדי. "זה היה מטורף", התייחס דונצ'יץ' לריצה ההיסטורית. "כמו שאמרתי, שיחקנו עם אנרגיה גדולה. עצוב שהפסדנו, אבל היה מאמץ מעולה של כולם".