תודו, שאתם לא מופתעים. בפעם השלישית בארבע השנים האחרונות - ניקולה יוקיץ' הוכתר כ-MVP של ה-NBA. הכוכב הגדול של דנבר נבחר ברוב קולות על-ידי 99 עיתונאים והקדים במרוץ לתואר של עונת 2023/24 את שיי גילג'ס אלכסנדר מאוקלהומה סיטי ולוקה דונצ'יץ' מדאלאס.
יוקיץ' קיבל 926 נקודות ו-79 הצבעות למקום הראשון, שהבטיחו לו די בקלות את הבכורה. גילג'ס אלכסנדר, בעונה נהדרת, סיים שני עם 640 נקודות ו-15 הצבעות למקום הראשון. דונצ'יץ' דורג שלישי עם 566 נקודות (4 הצבעות בלבד למקום הראשון).
2 צפייה בגלריה
יוקיץ'
יוקיץ'
מעל כולם. יוקיץ'
(צילום: Patrick Smith / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
עוד ברשימה היוקרתית: 4. יאניס אנדטוקומבו (מילווקי); 5. ג'יילן ברנסון (ניו יורק); 6. ג'ייסון טייטום (בוסטון); 7. אנתוני אדוארדס (מינסוטה); 8. דומנטאס סאבוניס (סקרמנטו); 9. קווין דוראנט (פיניקס).
"הג'וקר" הפך לשחקן התשיעי בסך הכל בתולדות ה-NBA עם לפחות שלושה תארי MVP, לצד שמות אגדיים כמו קארים עבדול-ג'באר (6), מייקל ג'ורדן (5), ביל ראסל (5), ווילט צ'מברליין (4), לברון ג'יימס (4), לארי בירד (3), מג'יק ג'ונסון (3) ומוזס מלון (3).
2 צפייה בגלריה
יוקיץ'
יוקיץ'
העונה כבר לא יזכה באליפות? יוקיץ'
(צילום: MATTHEW STOCKMAN / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
יוקיץ', כפי שהורגלנו, לא ממש "חגג" את התואר, כשהגיב לזכייה: "אני חייב להתחיל קודם כל עם חבריי לקבוצה. בלעדיהם, אני לא יכול לעשות כלום. יש הרבה שחקנים שראויים לתואר ה-MVP. כנראה הפרטים והדברים הקטנים קבעו את זה".
יוקיץ' קיבל את הפרס בעיתוי די מוזר. דנבר בפיגור 2:0 בסדרת חצי גמר המערב מול מינסוטה ועשויה לאבד את האליפות. בכל מקרה, המספרים של הסרבי העונה נהדרים: 26.4 נקודות, 12.4 ריבאונדים ו-9 אסיסטים בממוצע למשחק.