משחק ענק של עמנואל שארפ העלה הלילה (בין ראשון לשני) את יוסטון לשלב הסוויט 16 בטורניר המכללות בארה"ב לאחר ניצחון דרמטי 95:100 על טקסס A&M בהארכה.
שארפ, הבן של דרק כוכב מכבי ת"א בעבר, סיים כקלעי המוביל של קבוצתו עם 30 נקודות (7 מ-14 לשלוש ו-7 מ-8 מהקו), 3 ריבאונדים, 2 חטיפות ואסיסט, בערב בלתי נשכח מבחינתו. הוא היה נהדר לאורך המשחק כולו, קלע את השלשה הראשונה של הקוגרס בהארכה והצית ריצת 1:7 שממנה טקסס A&M לא הצליחה לחזור.
4 צפייה בגלריה
שארפ
שארפ
ערב לפנתיאון. שארפ
(צילום: Petre Thomas-USA TODAY Sports)
4 צפייה בגלריה
שארפ
שארפ
הוליך את קלעי קבוצתו. שארפ
(צילום: Petre Thomas-USA TODAY Sports)
לפני כן, היא דווקא כן רשמה קאמבק ענק. יוסטון הוליכה 69:81, שתי דקות לסיום, אבל דווקא אז איבדה את הראש. טקסס A&M רצה 5:17 עד לסיום, כשאנדרסון גריסה קולע שלשה מטורפת על הבאזר וכופה הארכה. "שתי הדקות האחרונות היו כמו חוק מרפי. אנחנו החטאנו בלי הפסקה והם לא הצליחו להחטיא. מזל שניצחנו", סיפר בסיום מאמן יוסטון, קלווין סימפסון.
הניצחון של יוסטון (מאזן 4:32 לאורך כל העונה) קבע כי כל ארבע המדורגות ראשונות וארבע המדורגות שניות בכל אזור העפילו לרבע הגמר (סוויט 16) בטורניר הגברים בפעם החמישית בלבד בהיסטוריה. זה קרה בעבר רק ב-1989, 1995, 2009 ו-2019.
4 צפייה בגלריה
שארפ
שארפ
כעת מצפה לשארפ ויוסטון יריבה מסקרנת מאוד בשלב הבא: דיוק הגדולה
(צילום: Petre Thomas-USA TODAY Sports)
כעת מצפה לשארפ ויוסטון יריבה מסקרנת מאוד בשלב הבא: דיוק הגדולה, שהביסה 55:93 את ג'יימס מדיסון ומחזיקה חמש אליפויות NCAA ברזומה.

לא רק הבן של

יותר מעשור אחרי שאביו תלה את הנעליים, עמנואל הוא הלהיט של המשפחה. בגיל 19, עם לא מעט מחמאות מהסקאוטים מסביב, הגארד הצעיר נחשב לאחד מהשחקנים הבולטים אצל המדורגת 1 באזור הדרומי בארה"ב.
4 צפייה בגלריה
עמנואל שארפ חוגג את האליפות של מכבי ת"א ב-2011
עמנואל שארפ חוגג את האליפות של מכבי ת"א ב-2011
עמנואל שארפ הקטן (בשורה למטרה) חוגג את האליפות של מכבי ת"א ב-2011
(צילום: ראובן שוורץ)
שארפ (1.93 מ'), כך לפחות מספרים החברים, משחק מאוד דומה לאביו. דרק חושב אחרת: "הלוואי שהיו עושים גלגול נשמות והייתי משחק כמוהו", אמר בראיון שהעניק בשנה שעברה בארה"ב. "הייתי שני רכזים בגוף של שחקן אחד. לא הייתי גדול כמו עמנואל, או עם כישורי טיפול בכדור שיש לו. אני תמיד אומר לו שהוא זה שנותן לי השראה".
מה שבטוח, עמנואל לא ראה את הרגע הכי גדול של אבא בקריירה: השלשה המשוגעת בנס ז'לגיריס ב-2004, שכפתה הארכה בדרך לניצחון מדהים, כל הדרך לזכייה ביורוליג. אולי כי חודש ויום בדיוק לפני כן הוא נולד בישראל. "אפשר באמת להגיד שגדלתי כל החיים בסביבת כדורסל", סיפר אז עמנואל. "זה באמת כל מה שאני יודע. כי כילד אתה תמיד רוצה להיות כמו ההורים שלך".

דני וולף הודח

בניגוד ליוסטון, ייל ודני וולף לעומת זאת, סיימו את חלקם בטורניר, לאחר תבוסה 85:57 לסן דייגו סטייט. הסנטר הישראלי רשם 9 נקודות, 10 ריבאונדים, 5 אסיסטים וחטיפה.