בשלוש השנים האחרונות, ברוקלין נטס שלטה באופן ברור בעיר ניו יורק, בעיקר בזכות צמד הכוכבים קווין דוראנט וקיירי אירווינג. תשע פעמים נפגשו ברוקלין והניקס באותה תקופה, ותשע פעמים יצאו הנטס כשידם על העליונה. הלילה (בין שני לשישי), אחרי שנאלצה לוותר על דוראנט ואירווינג בחלון ההעברות, הובסה ברוקלין החדשה 124:106 מול ניו יורק בדרבי, במשחק שעלול לבשר עבורה על העתיד לבוא.
בן סימונס, שעל הנייר ניתן היה לצפות כי יהפוך לככוב החדש של הנטס, קיבל 13 דקות בלבד, בהן סיפק 2 נקודות (1 מ-2 מהשדה), 3 ריבאונדים, 2 אסיסטים ו-2 איבודים. "יש לנו הרבה אתגרים", אמר בסיום המאמן ז'ק ווהן. "אם משחקים עם עוד גבוה ליד בן יש בעיות של ריווח. אם שמים עוד פליימייקר לידו, צריך לפתור איך זה נראה כשהוא ללא הכדור. ננסה להבין את התפקיד הנכון עבורו".
3 צפייה בגלריה
בן סימונס
בן סימונס
2 נקודות ב-13 דקות. סימונס
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
ג'יילן ברנסון
ג'יילן ברנסון
הכוכב הגדול של העיר. ברנסון חוגג אחרי שלשה
(צילום: AP)
בצד המנצח, ג'יילן ברנסון הפציץ 40 נקודות והציב את עצמו בתור הכוכב הבולט של העיר בהיעדרם של הסופרסטארים שעזבו אותה. אחריו ברשימת הקלעים היה חברו הטוב למכללת וילאנובה, ג'וש הארט, שהוסיף שיא עונתי של 27 נקודות מהספסל, כדי לסיים את שלטון הנטס.
"ראיתי אותו בקולג'ים והוא היה מדהים", אמר הארט על ברנסון. "ידעתי שתהיה לו קריירת NBA ארוכה, אבל לא חשבתי שהוא יהיה כל כך טוב. הוא צריך להיות אולסטאר, והוא משחק ברמת אולסטאר". ברנסון עצמו התייחס לסיום השליטה של הנטס: "חייבים לתת להם קרדיט. הם היו טובים מאוד בשנים האחרונות והם היו נהדרים הלילה".
בזכות הניצחון, הניקס - שעבורם מדובר בניצחון שני ברציפות - שיפרו את מאזנם ל-27:32 והם במקום השביעי במזרח, שני מקומות מתחת לברוקלין שבמאזן 24:33.

לילארד לא עוצר

דמיאן לילארד חווה עונה אדירה, והלילה הוא כיכב עם 40 נקודות (8 מ-14 מהשלוש - כל המוצלחות במחצית הראשונה) שהובילו את פורטלנד לניצחון 115:127 על לוס אנג'לס לייקרס נטולי לברון ג'יימס הפצוע. המאמן היריב דרווין האם הודה בסיום: "אני לא יודע מה יכולנו לעשות, מלבד לגנוב לו את הנעליים". מאמנו שלו צ'ונסי בילאפס הילל את הרכז: "כבר נהיינו מפונקים שאנחנו זוכים לראות אותו יום אחר יום, דומיננטי ככה וקולע 30 נקודות במחצית או 60 במשחק. הוא כל כך טוב".
3 צפייה בגלריה
דמיאן לילארד
דמיאן לילארד
כל כך טוב. לילארד
(צילום: AFP)
חלומות הפלייאוף של הלייקרס ספגו מכה נוספת, כשכעת, אחרי הפסד רביעי בחמישה משחקים, הם במקום ה-13 במערב עם מאזן 32:26. פורטלנד במקום ה-11 במערב עם מאזן 38:29.