ארבע וחצי דקות לסיום המחצית הראשונה במשחק החוץ הלילה (בין שני לשלישי) של בוסטון מול אטלנטה, צעדה האורחת ביתרון 38:68 ונראתה בדרך להאריך את רצף הניצחונות שלה לעשרה. עם זאת, במחצית השנייה הסלטיקס פשוט נעלמו ואיפשרו להוקס להשלים כמה וכמה ריצות עד שהפער כולו נמחק בתחילת הרבע הרביעי, עד שהשלימו את הקאמבק הגדול ביותר העונה בדרך לניצחון 118:120.
מדובר בקאמבק הגדול ביותר של אטלנטה מאז תחילת עידן הפליי-ביי-פליי (עונת 1997/98) - כל זה ללא כוכבה הגדול, טריי יאנג. בוסטון לעומת זאת, הפכה לקבוצה העשירית בהיסטוריה של ה-NBA שמאבדת יתרון של 30 הפרש ומפסידה. הפעם האחרונה שזה קרה הייתה בעונת 2021/22, אז וושינגטון איבדה יתרון דומה מול הקליפרס. למי שתוהה, הקאמבק הגדול ביותר בתולדות הליגה שייך ליוטה ג'אז, שחזרה בנובמבר 1996 מפיגור 70:34 מול דנבר לניצחון 103:107.
1 צפייה בגלריה
שחקן בוסטון סלטיקס ג'ייסון טייטום
שחקן בוסטון סלטיקס ג'ייסון טייטום
"קשה לעכל את זה". ג'ייסון טייטום
(Kevin C. Cox/AFP)
בארה"ב כבר תוהים האם מדובר בסימן לבאות, כלומר לקראת הפלייאוף. בוסטון עדיין מחזיקה במאזן הטוב בליגה, אך בתקשורת האמריקנית התייחסו לנטייה של להוריד את הקצב, בעיקר בהגנה וטוענים כי זה עלול להתנקם בה ברגעי ההכרעה.
"הורדנו את הרגל מהגז במחצית השנייה והם נכנסו לקצב מצוין בצד השני", אמר ג'ייסון טייטום, שאומנם קלע 37 נקודות, אך התקשה בשני הרבעים האחרונים לאור עבודה הגנתית מצוינת של ויט קרייצ'י הצ'כי. "קשה לעכל את זה".
מאמן בוסטון, ג'ו מאזולה, התייחס למפלה כ"שיעור" ("קיבלנו שיעור טוב"), אך ג'יילן בראון היה יותר בוטה: "אנחנו חייבים להמשיך לשחק באותה דרך בין אם אנחנו בפיגור של 5 נקודות או מובילים ב-30 הפרש. נצטרך ללמוד מזה. אם לא נגיע מוכנים, אז בכל משחק - לא משנה מול מי אנחנו נתמודד - נקבל בעיטה בישבן".