לערב אחד וושינגטון התחפשה לקבוצת צמרת. אחרת קשה להסביר את התצוגה של הוויזארדס הלילה (בין שבת לראשון) מול אטלנטה, שהסתיימה ב-99:127 מוחץ - במשחקם הטוב ביותר העונה. פשוט ללקק את האצבעות.
וושינגטון לא רק השיגה ניצחון ראשון אחרי שישה הפסדים, אלא קטעה את הרצף הארוך של אטלנטה (והשלישי בטיבו בתולדות ב-NBA), שעמד עם 97 משחקים בהם קלעה 100 נקודות ומעלה. משמע: היא קודם כל הרימה את הרמה בהגנה. גם המספרים מראים זאת: שחקני הוויזארדס עצרו את ההוקס על שיא שלילי עונתי של 34 אחוז מהשדה.
3 צפייה בגלריה
אבדיה מנסה לחסום את פורסט
אבדיה מנסה לחסום את פורסט
אבדיה מנסה לחסום את פורסט
(צילום: Brett Davis-USA TODAY Sports)
3 צפייה בגלריה
אבדיה עוקב אחרי כל צעד של יאנג
אבדיה עוקב אחרי כל צעד של יאנג
וגם עוקב אחרי כל צעד של יאנג
(צילום: Brett Davis-USA TODAY Sports)
גם לדני אבדיה היה תפקיד מרכזי בקונצרט של הוויזארדס. מלבד ערב נהדר התקפית (שעוד רגע נגיע אליו), הפורוורד הישראלי פשוט שיתק את טרה יאנג, הכוכב הגדול של אטלנטה. יאנג סיים עם 21 נקודות (לעומת ממוצע של 27.4 נקודות העונה) ב-6 מ-19 בלבד מהשדה.
בכלל, זה היה משחק כמעט מושלם של אבדיה, שהיה רחוק אסיסט אחד מטריפל-דאבל ראשון ב-NBA. השורה הסטטיסטית: 19 נקודות (7 מ-12 מהשדה, 1 מ-2 לשלוש ו-4 מ-5 מהקו), 14 ריבאונדים, 9 אסיסטים, חטיפה וחסימה ב-37 דקות (יותר מכל שחקן אחר בשתי הקבוצות).
רק אסיסט אחד, כאמור, היה חסר לאבדיה כדי לרשום את ציון הדרך שחיפש, ובדקות הסיום הוא אף ניסה בכל כוחו להשיג אותו. היו שתי בעיות: חבריו לקבוצה לא הצליחו לקלוע מהמסירות שלו, והמאמן ווס אנסלד ג'וניור החליף אותו שתי דקות לבאזר. "ניסיתי להשיג את האסיסט האחרון, אבל קשה לדעת אם הייתי מצליח. המאמן החליף אותי והייתי קצב כבוי מזה. אנסה בפעם הבאה", הודה אבדיה בסיום.
וושינגטון הוליכה כמעט לכל אורך המשחק אבל ביצעה את הבריחה המשמעותית ברבע השלישי. ביתרון 60:75, היא סגרה את הרבע בריצת 11:24 ולמעשה הפכה את הזמן שנותר לגארבג'-טיים. אבדיה וחבריו אף הוליכו ביתרון דו-ספרתי בכל 23 הדקות האחרונות של ההתמודדות.
3 צפייה בגלריה
קייל קוזמה
קייל קוזמה
הוליך את קלעי וושינגטון. קוזמה
(צילום: Brett Davis-USA TODAY Sports)
שישה שחקנים קלעו בספרות כפולות אצל המנצחת (31:7): קייל קוזמה הוליך את קלעיה עם 29 נקודות, ג'ורדן פול הוסיף 20 והרוקי בילאל קוליבאלי תרם 12 מהספסל. מלבד יאנג, סאדיק ביי רשם 16 להוקס (23:15) ובוגדן בוגדנוביץ' סיים עם 14.