בצעד לא צפוי, יש שיגידו אפילו מפתיע, וושינגטון וויזארדס הודיעה הלילה (בין רביעי לחמישי) על פיטוריו של הג'נרל מנג'ר טומי שפרד.
שפרד היה זה שבחר דני אבדיה בדראפט 2020 ואף פינה לו עוד מקום ברוטציה כששלח את רוי האצ'ימורה בטרייד ללייקרס מוקדם יותר העונה. "הכישלון להגיע לפלייאוף בשתי העונות האחרונות איכזב מאוד את הארגון ואת האוהדים שלנו", הסביר את ההחלטה הבעלים טד ליאונסיס בהודעת המועדון הרשמית. "חיפוש אחר מנהיגות חדשה יתחיל מיד. אני רוצה להודות לטומי על מסירותו ולאחל לו את הטוב ביותר בעתיד".
2 צפייה בגלריה
טומי שפרד
טומי שפרד
נשלח הביתה. שפרד
(צילום: AP)
אז מה הוביל לפיטורים? בקיץ שעבר הוויזארדס החתימו את הכוכב שלהם בראדלי ביל על חוזה מקסימום, אבל הקבוצה לא הראתה שום שיפור וסיימה את העונה במקום ה-12 במזרח עם מאזן 47:35. אגב, בתחילת השבוע שעבר, שפרד נשאל באחד הראיונות שלו האם הוא נפגש רשמית עם ליאונסיס כדי לוודא שהוא יישאר בתפקידו ונראה מופתע מהשאלה. "אם אני אמשיך? זה מעולם לא היה חלק מהשיחה", ענה.
עוד מוקדם לדעת מה המשמעות של המהלך מבחינת הקבוצה, אך בינתיים דיווח אדריאן ווז'נרובסקי מ-ESPN כי המאמן ווס אנסלד ג'וניור ימשיך עונה שלישית ברציפות. בכל מקרה, יהיה מעניין לראות האם ההחלטה לפטר את שפרד תשפיע על אבדיה. וושינגטון יכולה לסכם על הארכת ההסכם עם הישראלי עד חודש אוקטובר.
2 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
שפרד היה זה שבחר אותו ב-2020. אבדיה בערב הדראפט
(צילום: עוז מועלם)
רק לאחרונה התייחס שפרד לעניין: "אנחנו לא דנים בנושאים כאלה פומבית. דני היה נקודת אור עבורנו כשחקן צעיר שהתפתח בקבוצה, הוא עושה הרבה על הפרקט ומרוויח את המעמד שלו. בכל הנוגע להארכות חוזה, אם יש משהו שהגיוני עבור שני הצדדים, אנחנו בהחלט מוכנים לשבת ולדבר על כך".