כשגביע האליפות לצידו על השולחן, הגוף רטוב משמפניה והחיוך לא יורד מפניו, סטף קרי התיישב במסיבת העיתונאים ב-TD גארדן, רגע אחרי שגולדן סטייט זכתה בתואר השביעי בתולדותיה. את העיתונאים, כך לפחות זה נראה, עניין באותו רגע דבר אחד. אחת השאלות הראשונות לעבר ה-MVP של סדרת גמר ה-NBA הייתה: "ומה יש לך להגיד לקנדריק פרקינס?".
פרקינס, עם עבר של 15 שנים ב-NBA ואליפות אחת ב-2008 במדי בוסטון, הפך בשנים האחרונות לפרשן השנוא בארה"ב. חד, ישיר, פרובוקטיבי ובעיקר אומר את כל מה שהוא חושב, בלי פילטרים, דעות שגם הצופה הממוצע לא יודע איך לאכול אותן. וכשפרקינס, באחד מהפאנלים בו הוא מופיע ברשת ESPN, זורק עוד שטות מוחלטת, שמתבררת כנפילה גדולה - התקשורת שם כדי לשתות לו את הדם עם קשית.
4 צפייה בגלריה
קנדריק פרקינס
קנדריק פרקינס
הסתכסך עם כל העולם. פרקינס
(צילום: AP)
לכן, כשפרקינס טען באוגוסט האחרון, אחרי שקרי האריך את חוזהו בווריורס בארבע שנים תמורת סכום שיא של 215 מיליון דולר - שהסופרסטאר "יזכה באפס אליפויות" באותה תקופה, כולל סימון הספרה 0 באצבעותיו - התקשורת חיכתה כמעט שנה כדי להזכיר לקרי את העניין, רגע אחרי המשחק השישי בגמר הפלייאוף. רק שכוכב גולדן סטייט לא היה צריך תזכורת. כשנשאלה השאלה, הוא פשוט לקח את האצבעות וסימן גם הוא את הספרה 0. מעניין מה פרקינס חשב על זה?

"טיפש בחליפה של ליצן"

קרי הוא עוד דמות שפרקינס "נטפל" אליה בתכנית "FIRST TAKE" ברשת ESPN, בה הוא חבר בפאנל. היריב הגדול שלו בשנים האחרונות הוא חברו של סטף בגולדן סטייט, דריימונד גרין. האחרון הקדיש לו כמעט פרק שלם בפודקאסט הפופולרי שלו בחודש שעבר וירד עליו בלי הפסקה. שבוע לפני כן, כשגולדן סטייט חגגה את האליפות, גרין גם תקף את שחקן העבר: "אם אתה יודע כדורסל, אז יהיה לך הרבה על מה לדבר. מה אתה בעצם עושה? מחפש פרובוקציות. אתה טיפש שמגיע לשידור לבוש בחליפה של ליצן. אתה תדבר על מה שאתה רוצה, אני על מה שבא לי. ארבע אליפויות יש לי, וכמה לך?".
גרין אומר בדיוק מה הוא חושב על פרקינס
ופרקינס לא נשאר חייב
ויש כמובן את החיקויים שרצים בלי הפסקה ברשת
בחודשים האחרונים, כאמור, פרקינס תוקף את גרין, עד כדי כך שפורוורד הווריורס מאבד את שלוותו. אחרי המשחק השישי מול ממפיס בסדרת חצי גמר המערב, גרין כינה את פרקינס "מפלצת". הפרשן, עם זקן העבות והפרצוף המיוסר, לא נשאר חייב: "דריימונד, תן לי להגיד לך משהו קטן. איך שלא תקרא לי, גם אתה לא חמוד או חתיך. כדאי שתודה ל-NBA ולג'רי ווסט שאתה לא על הלוגו".
וכאן לא הסתיימה הסאגה. אפילו אמו של גרין, מרי בייברס, נשלחה למערכה כדי ללמד את פרקינס קצת לקח: "צ'ארלס בארקלי (שמשמש גם כן כפרשן) היה אחד השחקנים האהובים עליי אי פעם. הוא היה שחקן נהדר. קנדריק פרקינס? עד לאחרונה לא ידעתי אפילו מי זה. הוא אף פעם לא בלט. אם ככה הוא מתייחס לעבודה שלו, שיהיה לו לבריאות. תרוויח בצורה הזו את הכסף שלך".
קרי והעקיצה לעברו של הפרשן

בכלל, פרקינס אהב לעקוץ השנה את הווריורס, במיוחד בסדרת הגמר, אולי גם כי שיחק בעבר בבוסטון. ניקול קורן, בת הזוג של בעלי הווריירס ג'ו לייקוב, המשיכה את המגמה של שחקני גולדן סטייט ונכנסה גם היא בפרקינס. קורן נראתה על הפרקט אחרי הזכייה, ואמרה בבוטות: "אני רק אומרת, קנדריק פרקינס, אתה יכול לקחת את זה ולדחוף את זה לתחת... כי לי יש תואר מהרווארד, מאדר פאקר".
פרקינס (37) פרש מכדורסל ב-2018 וזכור בעיקר כסנטר מהדור הישן, שבעיקר חפר בצבע. הוא נבחר על-ידי ממפיס בדראפט 2003 במקום ה-27, נשלח לבוסטון ובילה אצל הסלטיקס שמונה עונות. הוא זכה איתם באליפות האחרונה שלהם, כאמור, ב-2008 ושיחק, בין השאר, גם באוקלהומה סיטי וניו אורלינס.
4 צפייה בגלריה
קנדריקס פרקינס
קנדריקס פרקינס
שחקן כדורסל בינוני. פרקינס בימיו ב-NBA
(צילום: AP)
לכס הפרשן לא הגיע במקרה. בפלייאוף 2009 ספג מכריס וובר, כוכב העבר ואז פרשן ברשת TNT, ביקורות עקביות על יכולות הכדורסל שלו. פרקינס התעצבן, לא הבין מאיפה זה הגיע וכשפרש, כעבור 9 שנים, ידע שזה מה שהוא רוצה להיות. מאז הלשון החלקלקה שלו הסתדרה עם המדיום החדש.

"התפללתי שיקרע את הרצועות"

פרקינס ידע לאורך השנים לעצבן לא מעט כוכבים גדולים. מקווין דוראנט ועד לברון ג'יימס. לפני שנתיים, במהלך משחק בין אוקלהומה סיטי ליוסטון, התכתש פרקינס עם דוראנט, חברו לקבוצה לשעבר בת'אנדר. ווסטברוק חזר אז לאולם באוקלהומה סיטי לראשונה מאז עזב אותה ופרקינס טען בשידור ישיר כי הרכז הוא השחקן הטוב ביותר בתולדות הת'אנדר ולא דוראנט, שכמובן התעצבן.
4 צפייה בגלריה
דוראנט ופרקינס בימים יפים יותר
דוראנט ופרקינס בימים יפים יותר
דוראנט ופרקינס בימים יפים יותר
(צילום: AP)
ועדיין, תחילת הריב נרשמה כשפרקינס קיבל תגובות שליליות בטוויטר לדבריו. גולש אחד ציין שווסטברוק הודח בסיבוב השני של הפלייאוף שלוש פעמים ופרקינס הגיב: "דוראנט הודח בסיבוב השני של הפלייאוף בזמן שאני שיחקתי איתו שם. מה זה אומר?"
דוראנט כבר התעצבן באותו רגע וצייץ: "כן, והסנטר הפותח שלנו היה אחד בשם קנדריק פרקינס, שהעמיד ממוצעים מדהימים של שתי נקודות ושלושה ריבאונדים בסדרה הזו". פרקינס השיב: "בן אדם, תפסיק עם זה. אתה חתום על הצעד הכי חלש בתולדות ה-NBA - הובלת 1:3 בגמר המערב, הפסדת לגולדן סטייט ואז הצטרפת אליהם מיד אחרי שזכו באליפות באותו קיץ. ממש לב של אלוף".
4 צפייה בגלריה
קנדריקס פרקינס
קנדריקס פרקינס
היה אפילו אלוף. עם כוכבי הסלטיקס ב-2008
(צילום: AP)
ומה היה לפרקינס להגיד על לברון? לזה אף אחד לא ציפה. לפני חודש הוא נשאל על איך הרגיש לקראת המשחק השביעי בגמר המזרח ב-2008, כששיחק בבוסטון ופגש את לברון וקליבלנד. התשובה עוררה, איך לא, סערה. "אני לא הולך לשקר, ממש פחדתי לפני המשחק ההוא נגד לברון", אמר בפודקאסט של ג'יי.ג'יי רדיק. "זו הייתה הפעם היחידה בחיי שהתפללתי שמשהו יקרה לו בחימום. חשבתי שהלוואי ויגידו לנו שלברון קרע את הרצועות".
לברון לא הגיב, בינתיים. לא שזה משנה משהו לפרקינס, גם לא העובדה ששיחק עם 'המלך' בעבר. תנו לו להיות פרובוקטיבי, הוא כבר יסתדר עם ההשלכות.
פורסם לראשונה: 16:32, 08.07.22