לאוהדי דטרויט פיסטונס נמאס. נכון, הם ידעו שהקבוצה שלהם הולך לעונת בנייה ואי אפשר לצפות ממנה לזכות באליפות. אבל 27 הפסדים רצופים, שיא NBA, זה כבר יותר מדי. במהלך ההפסד 118:112 לברוקלין נטס, האוהדים התחילו לקרוא: "תמכור את הקבוצה". הקריאה נועדה לבעלים טום גורס, שלא שהיה באולם. השחקנים ששמעו את הקריאות נעלבו מכך.
"שמעתי את הקריאות, ועלתה בי השאלה: מי באמת איתנו? יש לנו קהל מדהים בסך בכל, אבל אני תוהה כמה ממנו באמת תומך בנו?", אמר הגארד ג'יידן אייבי. "לקרוא למכירת הקבוצת זה יותר מדי, זה מאוד קשוח", המשיך אייבי. "אני מבין שציפו מאיתנו ליותר העונה, ואנחנו רוצים להיות טובים יותר. אנחנו נראה לקהל שהוא טועה, נמשיך לשחק אחד בשביל השני ונחזור לנצח. יש כאן סגל טוב, עם השחקנים הנכונים". הבעלים טום גורס אמנם לא היה באולם, אבל לאחר מכן התראיין מביתו ואמר: "אסור לקהל להיכנס לפאניקה, יש לנו שחקנים צעירים ומוכשרים. אנחנו פשוט צריכים למצוא את האיזון בקבוצה שלנו, ולהתחיל לשנות את הדברים".
1 צפייה בגלריה
שחקני דטרויט
שחקני דטרויט
שחקני דטרויט. ייאוש גדול
(צילום: AP Photo/Duane Burleson)


הניצחון האחרון של דטרויט היה במשחק הבית הראשון שלה העונה, ב-28 באוקטובר מול שיקגו בולס. שחקני דטרויט היו נחושים שהשיא לא יהיה על שמם ופתחו את המשחק עם יתרון 14 ברבע הראשון, אבל הנטס הצליחו לחזור מכך בקלות ליתרון 54:61 במחצית, ומשם שייטו לניצחון. בעונת 2013/2014 פילדלפיה סיקרס רשמה 26 הפסדים רצופים, שיא בו החזיקה גם קליבלנד קאבלירס של 2010/11. אבל כעת דטרויט נמצאת לבדה בפסגה.

"אף אחד לא עבר אצלנו דבר כזה"

המאמן מונטי וויליאמס הגיע בקיץ מפיניקס סאנס עם קבלות של מאמן מוכח ב-NBA, הוא קיבל את החוזה הגבוה ביותר אי פעם למאמן בליגה - 78 מיליון דולר לשש שנים - אבל בינתיים התוצאות לא מגיעות. "אני לוקח אחריות על ההפסד ועל השיא הזה", אמר בסיום, "אך מאמן ואף שחקן לא רוצה קשר לשיא הזה. האם זה מכביד עלינו? כן, כבר תקופה גדולה שקשה לנו. אלה דברים שקורים בכדורסל, ואנחנו רוצים לשנות את זה. אף אחד בצוות שלנו לא עבר דבר כזה, נצטרך לקום מהמשבר הזה. אני אחראי לכך".
קייד קנינגהם קלע 41 נקודות, כולל 37 במחצית השנייה. כוכב הפיסטונס מחזיק במאזן לא מחמיא - הוא הפסיד בכל עשרת המשחקים בהם קלע 30 נקודות ומעלה. אחרי המשחק, קנינגהם ניסה להרים את חבריו עם נאום מוטיבציה וקרא להם "להישאר ביחד" ולא "לקפוץ מהספינה כשהדברים לא הולכים".
"אין שום דבר חיובי במצב שלנו כרגע", אמר קנינגהאם בסיום, "אנחנו חייבים להסתכל פנימה לתוך עצמנו, ולמצוא את הכוחות לצאת מהמצב הזה. הרצף הזה מכביד עלינו, הוא הולך איתנו לכל מקום ולא עוזב אותנו לשנייה. זה קשה. ניסיתי להיות אמיתי עם השחקנים שלנו, אנחנו חייבים להתעורר".