ויקטור וומבניאמה, בילאל קוליבאלי ו...נועם יעקב. הגארד של וירלבאן הצרפתית ונבחרת ישראל נכלל היום (שני) ברשימה יוקרתית שפורסמה באתר פיב"א: 20 השחקנים הכי מוכשרים באירופה עד גיל 20.
מלבד יעקב בן ה-19, שמשחק העונה ביורוליג במדי הקבוצה הצרפתית, ניתן למצוא סופרסטארים עכשוויים כמו ויקטור וומבניאמה, כוכב סן אנטוניו ואחד השחקנים הכי מדוברים ב-NBA; בילאל קוליבאלי, הרוקי המוכשר וחברו של דני אבדיה בוושינגטון; והוגו גונסאלס הספרדי, מי שאמור להיבחר באחד המקומות הראשונים בדראפט ה-NBA ב-2025.
3 צפייה בגלריה
נועם יעקב
נועם יעקב
ברשימה יוקרתית. יעקב
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת העתודה של ישראל נועם יעקב
שחקן נבחרת העתודה של ישראל נועם יעקב
קריירה מבטיחה בדרך. יעקב
(צילום: FIBA PHOTOS)
"יעקב כבר ערך הופעת בכורה בנבחרת ישראל הבוגרת במוקדמות גביע העולם, והותיר רושם חזק עם צמד משחקים שבהם קלע בספרות כפולות ומסר 4.5 אסיסטים בממוצע", נכתב על יעקב באתר פיב"א.
"הוא מנהל מגרש שמסוגל להכתיב את הקצב בהתקפה כשהכדור אצלו, ולמצוא שחקנים פנויים הן בחצי מגרש והן במעבר. יתרה מכך, הוא יותר ממסוגל לייצר לעצמו מצבי קליעה בעזרת השליטה בכדור היצירתית והמגע הרך בזריקות קשות".
3 צפייה בגלריה
וומבי מנסה לנחם את בן ארצו והרוקי של וושינגטון, בילאלא קוליבאלי
וומבי מנסה לנחם את בן ארצו והרוקי של וושינגטון, בילאלא קוליבאלי
גם כן ברשימה. וובניאמה וקוליבאלי
(צילום: AP Photo/Mark Schiefelbein)
"כרגע הוא משחק במועדון הבכיר הצרפתי וילרבאן, יעקב מקבל דקות חשובות גם בליגה המקומית וגם ביורוליג והוא רק בן 19. ללא ספק זה יעזור לו להתפתח לאחד הרכזים המובילים באירופה".
בראיון שהעניק ל"ידיעות אחרונות" ו-ynet לפני פחות משנתיים, סיפר כי "אני רוצה להצליח ברמה הכי גבוהה שיש. בגיל חמש כבר אמרתי להורים שלי שזה מה שאני רוצה לעשות בחיים. אמא אמרה לי שאני צריך תוכנית ב', ולהשקיע בלימודים. אמרתי לה שתוכנית ב' שלי זה יורוליג. החלום הגדול? להגיע הכי רחוק שאני יכול. המטרה שלי בעיקרון היא NBA, אם זה יגיע עוד שנתיים או יותר מאוחר, ואם לא, אז אני אמשיך לעבוד הכי קשה שאפשר עד שאני אשיג את זה".