על תוצאת היום (ראשון), ואולי אף תוצאת הטורניר, חתומה נבחרת ליטא שהדהימה את נבחרת ארה"ב עם 104:110 בקרב על ראשות הבית, במסגרת המחזור הנועל של סיבוב הבתים השני באליפות העולם בכדורסל. היתרון הליטאי עמד בשיאו על 21 נקודות אבל בזכות רבע שלישי מצוין של האמריקאים (17:28), תוצאת הסיום הייתה פחות מביכה עבורם.
"למרות ההפסד אהבתי את מה שראיתי על הפרקט", אמר המאמן האמריקאי לאחר ההפסד הראשון של נבחרתו בטורניר. "צריך להבין, הכל פה קורה כל כך מהר - מכנסים קבוצה, מתאמנים כמה שבועות ואז נדרשים לזכות במדליית זהב".
2 צפייה בגלריה
סטיב קר
סטיב קר
סטיב קר
(צילום: REUTERS/Lisa Marie David)
"מדובר בסיטואציה שונה מכל מה שאנחנו מכירים", המשיך קר. "חוקי פיב"א שונים מחוקי ה-NBA וזה דורש ריכוז גדול יותר מהשחקנים שלנו. אנחנו מדברים איתם על זה כל יום אבל הם חייבים גם להבין את זה. הם צריכים להפנים עד כמה טובות הקבוצות שמשחקות נגדנו".
קר גם לא חסך מחמאות מהנבחרת המנצחת: "ליטא היא קבוצת כדורסל מבריקה. יש להם תנועה מצוינת, הם יודעים לקלוע, חודרים הרבה לסל ומאומנים היטב. אז אפשר לומר שהמשחק הזה היה שיעור טוב עבורנו. אני בכל מקרה שונא להפסיד, וכנראה שלא אישן הרבה הלילה. אבל כדי שנשתפר, היינו צריכים לעבור משחק כזה, הוא היה שיעור חשוב מאוד עבורנו. את המשחק הבא נצטרך להתחיל כפי שהתחלנו את המחצית השנייה".
2 צפייה בגלריה
אנתוני אדוארדס
אנתוני אדוארדס
רק כמעט. אדוארדס מרחף מול ליטא
(צילום: Yong Teck Lim / POOL / AFP)
נקודת אור בנבחרת האמריקאית היה אנתוני אדוארדס, שהבטיח לפני המשחק שינסה לשבור את שיא הנקודות במשחק אחד לשחקן בנבחרת, אותו קבע קווין דוראנט (38 נקודות) מול אותה יריבה בגביע העולם 2010. בסופו של דבר עצר הקלעי בן ה-22 על 35 נקודות "בלבד". האם קר צריך להיות מודאג לקראת המפגש מול איטליה ברבע הגמר? לליטא, אגב, מצפה בשלב הבא קרב לוהט לא פחות - דרבי מזרח אירופי נגד סרביה.