"האם זה היה הדאנק הטוב ביותר בקריירה שלי? כן, בלי שאלה בכלל. זה היה כל מה שכולם חיכו לו. סוף-סוף עשיתי את זה". הדובר: ג'ה מוראנט, אחרי ש-23 נקודות שלו, 10 אסיסטים ודאנק משוגע אחד הובילו הלילה (בין שבת לראשון) את ממפיס (13:29) לניצחון 112:130 על אינדיאנה (23:21).
ב-NBA כמו ב-NBA, מה שמעסיק היום את הרשתות החברתיות הוא אותו דאנק של מוראנט, שרבים כבר הצהירו כי הוא המועמד המוביל לתואר הטבעת השנה. באמצע הרבע השלישי, כשההתמודדות כבר הייתה גמורה, דהר מוראנט לצבע, ראה מולו את ג'יילן סמית', מתח את גופו אחורנית ונעצר רק בטבעת. גם דזמונד ביין, שהוביל את ממפיס עם 25 נקודות, לא היה יכול שלא לדבר על המהלך לאחר המשחק: "לא ראיתי דבר זה בחיי. זה כנראה יהיה דאנק השנה". מוראנט עצמו צייץ לאחר המשחק: "אם אתם רוצים להפוך לרגע ויראלי, תקפצו יחד איתי".
3 צפייה בגלריה
ג'ה מוראנט
ג'ה מוראנט
"אם אתם רוצים להפוך לרגע ויראלי, תקפצו יחד איתי". מוראנט בדרך לטבעת
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
ג'ה מוראנט
ג'ה מוראנט
"אם אתם רוצים להיות ויראליים, תקפצו איתי"
(צילום: AFP)
מעבר להיותו אחד המטביעים הטובים ואחד השחקנים המלהיבים בליגה, מוראנט של העונה הוא גם אחד השחקנים הטובים ב-NBA. מועמד לתואר ה-MVP. הוא מעמיד ממוצעים למשחק של 27.6 נקודות, 5.9 ריבאונדים ו-7.9 אסיסטים. הוא קולע ב-46.8 אחוז מהשדה ו-27.6 אחוז מהשלוש. בהובלתו השיגה ממפיס הלילה ניצחון תשיעי ברציפות (הרצף הארוך ביותר בליגה), והשוותה את המאזן שלה לדנבר נאגטס בפסגת המערב עם 29 ניצחונות לעומת 13 הפסדים. במהלך רצף הניצחונות עומד מוראנט על ממוצע נקודות של 28.7, ומסתמן כי העונה ממפיס היא מועמדת רצינית ללכת עד הסוף.
"אנחנו נהנים לשחק ביחד", חשף ביין, שגדל בריצ'מונד שבאינדיאנה, את סוד ההצלחה של ממפיס. מאמנה של ממפיס טיילור ג'נקינס נשאל על התקופה הטובה של קבוצתו וענה: "אנחנו לא משחקים כדורסל מושלם. אני שמח שהשחקנים מוצאים דרכים שונות לנצח משחקים, בין אם אנחנו ביתרון ובין אם נחנו בפיגור. כל משחק הציב בפנינו אתגר שונה ואנחנו עמדנו בו". גם מאמן היריבה, ריק קרלייל, שיבח את ממפיס: יכול מאוד להיות שזו הקבוצה הכי טובה בעולם כיום. מאוד קשה לשחק נגדם".
גם דוראנט התלהב
אינדיאנה, שהגיעה ללא טייריס הליברטון ומיילס טרנר, רושמת הפסד שלישי ברציפות. הליברטון - הקלע המוביל של קבוצתו ומלך האסיסטים של הליגה - צפוי להיעדר במשך שבועיים לאחר שסבל ממתיחה במרפק שמאל. הסנטר מיילס טרנר, שמעמיד ממוצע של 17 נקודות, סובל מכאבים בגב.

השחקן שהושעה על התבטאות אנטישמית יחתום בלייקרס?

האם לוס אנג'לס לייקרס בדרך לחיזוק? ביממה האחרונה החלו להתאמן בשורות הקבוצה שני שחקנים חופשיים מוכרים לכל חובבי הענף - מאיירס לאונרד ודמרקוס קאזינס. "שניהם נראו נהדר, אבל נוכל לעשות משהו איתם זה כבר סיפור אחר", אמר מאמן הקבוצה, דייויד האם.
3 צפייה בגלריה
מאיירס לנארד עומד בזמן ההמנון
מאיירס לנארד עומד בזמן ההמנון
לא שיחק מאז אותה התבטאות איומה. מאיירס
(צילום: רויטרס)
מאיירס שיחק בפעם האחרונה ב-NBA אי שם בינואר 2021. חודשיים לאחר מכן הוא הושעה על-ידי קבוצתו דאז, מיאמי, לאחר התבטאות אנטישמית שנאמרה בזמן משחק מחשב שהועבר בשידור חי. בסרטון שעלה ברשתות החברתיות, היה אפשר לשמוע את לנארד מקלל: "פחדנים מ*****ם, אל תירו בי, יהודון מ***ן". אגב, מאז אותה השעייה הוא סבל מפציעות רבות ולא חתם באף מועדון.
קאזנס חתם בלייקרס גם ב-2019, אבל לא שיחק מעולם עם הקבוצה לאחר שנפצע באותו קיץ ונחתך. אשתקד שיחק בדנבר והעמיד ממוצעים של 8.9 נקודות ו-5.5 ריבאונדים ב-31 משחקים. אם ירשימו באימונים - בקבוצה ישקלו להחתימם לאור מכת הפציעות שעוברת עם האם והלייקרס.