ציוץ אחד - ברגע של כעס - של כוכבת ה-WNBA, נטאשה קלאוד, מסעיר בימים האחרונים את ארה"ב. קלאוד טענה, בלי פילטרים, כי "המדינה שלנו היא זבל בכל-כך הרבה מובנים".
הציוץ של קלאוד, שחקנית וושינגטון מיסטיקס, כאמור, לא הגיע משום מקום, אלא מספר ימים לאחר שבית המשפט העליון בארה"ב פרסם פסיקה שמרנית ודרמטית שמעוררות את זעמם של קהילת הלהט"ב. ששת השופטים השמרנים בבית המשפט - אל מול דעת מיעוט של שלושת השופטים הליברלים - פסקו כי הזכות החוקתית לחופש הביטוי מאפשרת אפליה מסוימת מצד בתי עסק כלפי זוגות חד-מיניים.
2 צפייה בגלריה
נטאשה קלאוד
נטאשה קלאוד
בעין הסערה. קלאוד
(צילום: AP Photo/Terrance Williams)
הציוץ של קלאוד - שעורר את הסערה
הפסיקה עסקה בעתירה שהגישה מעצבת אתרי אינטרנט בשם לורי סמית' נגד חוק נגד אפליה שאישרה מדינת קולורדו ב-2016, ואשר אסר בין היתר על אפליה גם מטעמי נטייה מינית. סמית', המשתייכת לזרם הנוצרי-אוונגליסטי, דרשה לקבל החרגה מהחוק הזה על מנת שלא תידרש לעצב אתרי אינטרנט לזוגות חד-מיניים שמתחתנים - וששת השופטים השמרנים נעתרו לדרישתה. פרשנים משפטיים כבר הזהירו כי המשמעות של ההחלטה עלולה להיות רחבה הרבה יותר, ולאפשר אפליה נגד שלל קבוצות אתניות ודתיות.
קלאוד רתחה על הפסיקה: "טיילתי הרבה בעולם בשביל הקריירה שלי. הייתי בהרבה מדינות, בהן נותנים לי את זכויות האדם הבסיסיות שמגיעות לכל אדם ואדם. שירותי בריאות, לא לפחד מירי המוני או מעליונות של אנשים לבנים. פחות רציחות משטרתיות, כליאה המונית על בסיס גזעי, שכר מינימום הולם. ואני עוד יכולה להמשיך".
2 צפייה בגלריה
אנס קאנטר
אנס קאנטר
הגיב בחריפות. קאנטר
(צילום: AP)
קלאוד עונה למבקרים
מי שנסער מאוד מהציוץ וענה לקלאוד הוא שחקן ה-NBA לשעבר, אנס קאנטר-פרידום. הטורקי קיבל אזרחות בארה"ב לאחר שסומן על-ידי המשטר של רג'יפ ארדואן, שאף הוציא נגדו אף צו מעצר. "אל תקראי להם זבל, הייתי רוצה לראות אם את יכולה אפילו לבקר את המשטרים האלה", אמר קאנטר. "את ובני משפחתך הייתם נזרקים לכלא, מעונים למוות ונאנסים. לאנשים אין מושג כמה הם ברי מזל ומבורכים להיות במדינה כמו אמריקה. אני לא אומר שאמריקה מושלמת, אבל תאמינו לי, אתם לא רוצים לראות את הצד השני".
קלאוד לא נשארה חייבת וענתה: "אתם צריכים לבוא אליי עם טענות טובות מאשר 'לעבור לרוסיה או לסין'. אנחנו צריכים פה פחות רציחות משטרתיות, ללא כליאה על בסיס גזע, שכר מינימום הולם, זכויות על הגוף שלי כאישה ואני יכולה להמשיך עם זה עוד ועוד. כשאני אומרת זבל אני מתכוונת לזה, לדברים האלה".