מכבי ת"א תארח הערב (חמישי, 21:05) את הכוכב האדום בלגרד במסגרת המחזור ה-24 ביורוליג, כאשר השם הגדול ביותר של היריבה - ואחד הגדולים ביורוליג - יישב בצד. שוב. מדובר בפקונדו קמפאסו, שחזר לאירופה וחתם בכוכב האדום בדצמבר תמורת סכום עתק, אך לא מורשה לשחק.
חודש וחצי חלפו מאז חתם הרכז הארגנטינאי בקבוצה הסרבית תמורת שכר של 1.5 מיליון אירו עד סוף העונה הנוכחית ועוד 2.5 מיליון אירו בעונה הבאה. הכוכב האדום, שמינתה במהלך העונה את דושקו איבנוביץ' כמאמן, פצחה ברצף ניצחונות מרשים ביורוליג, וההודעה על החתמתו של קמפאסו מיצבה אותה כמי שעשויה לטרוף את הקלפים בכל הקשור למאבקי הצמרת, אך אז הרצף נעצר, ומעט לאחר מכן הגיעה ההודעה מהנהלת המפעל כי קמפאסו לא יוכל לשחק עד מרץ.
2 צפייה בגלריה
שחקן הכוכב האדום בלגרד פקונדו קמפאסו
שחקן הכוכב האדום בלגרד פקונדו קמפאסו
אחד השמות הגדולים ביורוליג יושב בצד. פקונדו קמפאסו
(EPA)
איסור שיתופו של קמפאסו עד תחילת החודש הבא נובע מהעונש שהטילו ביורוליג על הכוכב האדום לאור התנהלותה הכלכלית הבעייתית. על האדומים מבירת סרביה נאסר לרשום שחקנים חדשים, כאשר גם ערעור שהוגש ל-CAS - בית הדין הגבוה לערעורי ספורט - לא התקבל, וקמפאסו נאלץ להמתין לבכורה המחודשת בליגה הבכירה באירופה.

178 ס"מ של שואו

קמפאסו כבר היה בדרך לריאל מדריד בה עלה לגדולה לפני שיצא ל-NBA, אך הכוכב האדום בלגרד נלחמה והצליחה לזכות במירוץ אחר הארגנטינאי. הסיבה העיקרית לכך הייתה שבכוכב האדום הסכימו להשלים את הסכום שנותר לקמפאסו לשלם לבלאנקוס, לאחר שהתיר את חוזהו ב-2020 כדי לעבור לדנבר נאגטס תמורת 6 מיליון אירו, כאשר כמעט חצי מהסכום עדיין לא שולם.
בכוכב האדום ידעו היטב למה הם הולכים בכל הכח על קמפאסו. הרכז, שמתנשא לגובה 1.78 מטר בלבד (נמוך במושגים של כדורסל מקצועני), היה המנוע של ריאל מדריד בתקופה בה שיחק בה (2014-2020, עם שנת השאלה במורסיה), ואחת הסיבות העיקרית לשתי הזכיות של הבלאנקוס ביורוליג בשנים 2015 ו-2018.
2 צפייה בגלריה
קמפאסו מול סנדי כהן
קמפאסו מול סנדי כהן
היה המנוע של ריאל מדריד כששיחק שם. קמפאסו מול מכבי ת"א
(צילום: EPA)
קמפאסו ידוע בשליטתו בקצב המשחק ובווירטואוזיות שלו, שמתבטאת בעיקר באסיסטים בלתי נשכחים שגרמו גם לאנשים ב-NBA לתפוס את הראש. עם זאת, למרות הופעה לא רעה במדי הנאגטס בפלייאוף בעונת 2020/21, הוא לא ממש הצליח להשתלב בליגה הטובה בעולם, ונחתך מדאלאס בסוף חודש נובמבר האחרון, לאחר שעבר אליה מדנבר בקיץ.

הבכורה ביורוליג: מול באיירן מינכן

אז הצהובים הצליחו להימנע ממפגש עם קמפאסו, והרכז שמככב בינתיים במדי הכוכב האדום בליגה האדריאטית ממתין לבכורה המחודשת שלו במפעל הבכיר באירופה. עונש ההשעיה של הגארד בן ה-31 יסתיים רשמית ב-28 בפברואר, מה שאומר שהופעת הבכורה שלו ביורוליג תהיה במשחק החוץ מול באיירן מינכן ב-2 במרץ (שבוע לפני משחק הבית מול אלבה ברלין בה משחקים תמיר בלאט ויובל זוסמן).
בחמשת משחקיו האחרונים באדריאטית לא ירד קמפאסו מ-5 אסיסטים למשחק, כאשר במשחק החוץ מול בודצ'נוסט במחזור ה-15 של הליגה האזורית, מסר הרכז לא פחות מ-12 אסיסטים. ב-7 משחקים עד כה במדי הכוכב האדום מעמיד קמפאסו ממוצעים של 13.9 נקודות, 6.6 אסיסטים ו-2.3 חטיפות. כעת, רק נותר לחכות לראות אותו שוב על הבמה הכי גדולה ביבשת.