יאניס אנדטוקומבו הוליך את מילווקי ב-2021 לאליפות הראשונה שלה מאז ימי קארים עבדול-ג'באר, העונה סחף את הבאקס למאזן הטוב ב-NBA, אבל מסתבר שלפני ארבע שנים, בשיא הקריירה, שקל לתלות את הנעליים.
"ב-2020 הייתי מוכן לעזוב את המשחק, הייתה לי שיחה עם ההנהלה", חשף יאניס בראיון ל"ג'ורנל סנטינל". "אני בן אדם מאוד עקשן. אם משהו לא עושה אותי שמח, אני פשוט לא עושה אותו, אני לא רוצה לעשות אותו. חשבתי שפשוט אשאר בבית עם הילדים והמשפחה ואנסה להיות מאושר. לא היה לי אכפת".
2 צפייה בגלריה
יאניס אנדטוקומבו
יאניס אנדטוקומבו
הפתיע. איניס
(צילום: AP)
הגריק-פריק הוסיף: "זה היה בדיוק כשחתמתי על החוזה הגדול ביותר בתולדות ה-NBA. ואתה יודע, באופן נורמלי כולם הסתכלו עליי כאילו אני משוגע: 'הרגע חתמת על החוזה הזה, ואתה רוצה להתרחק מכל הכסף הזה'. לא היה אכפת לי מזה. אני אדם שמח. לאבא שלי לא היה כלום, אבל הוא היה האדם העשיר ביותר בכדור הארץ כי היו לו ילדים. הייתה לו משפחה כסף לא אומר כלום עבורי".
ואיך יאניס יצא מזה? "דיברתי בזמנו עם יועץ שעזר לי מאוד - לא רק להיות שחקן כדורסל טוב יותר, אלא להיות מסוגל להתמודד עם זה, להיות שותף טוב יותר, אבא טוב יותר, אח טוב יותר, בן טוב יותר, אדם טוב יותר. לא להיות נעול בעצמי, להיות מסוגל לתת לאנשים את מה שאני מרגיש. כי בשלב מסוים, ניסיתי להתרחק מכולם. וזה לא אני, אני מאוד חברתי. אני אוהב לתקשר עם אנשים אחרים".
2 צפייה בגלריה
יאניס אנדטוקומבו
יאניס אנדטוקומבו
"המשפחה גורמת לי להיות מאושר". יאניס
(צילום: AP)