החוזה החדש של דני אבדיה בוושינגטון ממשיך להעסיק חלקים בתקשורת האמריקאית. הפורוורד הישראלי, שחתם לארבע שנים נוספות תמורת 55 מיליון דולר לאורך כל התקופה, נראה מדוכדך באימון קבוצתו נוכח המצב הביטחוני בישראל ומלחמת "חרבות ברזל", ובארה"ב לא נותרו אדישים לכך.
וושינגטון וויזארדס ואבדיה יעלו הלילה (בין רביעי לחמישי, 2:00) למשחק הבכורה שלהם לעונת 2023/24, כשיתארחו אצל אינדיאנה פייסרס במסגרת מחזור המשחקים הראשון של ה-NBA.
1 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
"חייב להמשיך להתנהל כמקצוען". אבדיה
(צילום: AP Photo/Frank Franklin II)
"במקום לחגוג את החוזה החדש, דני אבדיה כואב את המצב בישראל", נכתב בכותרת המאמר שעלה ב'אתלטיק'. "על פניו של השחקן לא נראו כל סימנים של שמחה במהלך האימון של הוויזארדס. הוא נראה גמור נוכח המלחמה בין ישראל לעזה, שהגיעה בעקבות מתקפת הטרור הרצחנית מצד חמאס ב-7 באוקטובר. אבדיה הוא ישראלי גאה, והשחקן היחיד מתוך 450 השחקנים ב-NBA שמוכן להתייחס למלחמה שמתחוללת כרגע בישראל".
עוד נכתב: "במהלך הריאיון שקיים בעקבות חתימת החוזה, אבדיה נראה שחוק. אנחנו רק צפינו בו מהצד, אבל הוא ומשפחתו חיים את המצב הזה בכל רגע. לצערינו, העולם בו אנחנו חיים לא יאפשר לו - או לאף אחד מאיתנו - לשכוח את הכאב שנגרם לאנשים בכל רגע נתון. הספורט לא יוכל להעלים את הדבר הזה אבל במקום הוא יכול לאפשר לדני אבדיה לברוח לזמן מה, למשך 48 דקות של כדורסל".
כאמור, אבדיה עצמו התייחס לכך אתמול: "אני צופה בחדשות מישראל בכל יום. אני מברר עם חברים שלי בכל יום מה המצב שם. זה חייב להסתיים. קשה לי מאוד, אבל אני חייב להמשיך להתנהל כמקצוען - אני חייב להמשיך לעבוד, אבל כשיש לי הזדמנות לעמוד לצד ישראל - אעשה זאת".
על ההתמודדות שלו עם המצב אמר אבדיה: "פיתחתי עור עבה לאורך השנים. זו לא הפעם הראשונה שאנחנו נמצאים במצב כזה, אבל נכון לעכשיו, חברים שלי נלחמים וזה קשה. אני מתפלל עבורם. זה לא משהו שאפשר לראות עליי, אבל אני מרגיש כאילו אני שם. אני אסיר תודה על המצב בו אני נמצא, ואמשיך לעשות הכל בראש ובראשונה עבור המדינה שלי. כמו שאמרתי קודם, יש לי עבודה לעשות, אז אני צריך להתרכז בזה".
בנוסף, אבדיה גם סיפר על התמיכה לה הוא זוכה בוושינגטון: "החברים לקבוצה תמכו מאוד. הם מבינים את המצב ואני מרגיש שזה חשוב מאוד שהם מגבים אותי. אני מודה להם על כך". על החוזה החדש: "עבדתי קשה בשביל זה. אני בן יחיד וההורים שלי השקיעו את כל החיים שלהם בי. אני לא מתכוון להוריד את הרגל מהגז. אני מרגיש שאני יכול לשחק הרבה יותר טוב, לעזור יותר לקבוצה".