היריבות בין לברון ג'יימס לסטף קרי היא ללא ספק הגדולה ביותר בעשור האחרון ב-NBA. שני הכוכבים הגדולים של הליגה הטובה בעולם נפגשו לא פחות מארבע פעמים רצופות בשנים 2015-2018 בסדרות הגמר, כאשר גם בעונה החולפת התמודדו קבוצותיהם אחת נגד השנייה בחצי גמר המערב. בריאיון שעלה בספורטס אילוסטריידד, כוכב גולדן סטייט ווריורס נתן הצצה ליחסים המורכבים בין השניים, ולאחר מכן הפתיע, כשלא כלל את קינג ג'יימס בחמישיית כל הזמנים שלו.
"זה די מסובך", הסביר קרי את יחסיו עם לברון. "כשהייתי רוקי הוא נתן לי כמה עצות והסביר לי עם מה אני הולך להתמודד כשחקן בליגה, אבל לאחר מכן שיחקנו זה נגד זה בארבעה גמרים ברציפות והיינו יריבים. בסך הכל, הוא בחור נהדר, חבר נהדר וגם יריב גדול".
1 צפייה בגלריה
שחקן לוס אנג'לס לייקרס לברון ג'יימס מול שחקן גולדן סטייט ווריורס סטף קרי
שחקן לוס אנג'לס לייקרס לברון ג'יימס מול שחקן גולדן סטייט ווריורס סטף קרי
"כשהייתי רוקי הוא נתן לי כמה עצות". קרי לצד לברון ג'יימס בסדרת הפלייאוף בעונה החולפת
(AP Photo/Jeff Chiu)
כאמור, קרי בחר את חמישיית כל הזמנים שלו, והותיר את לברון ג'יימס בחוץ. מלך הסלים של ה-NBA בכל הזמנים לא נכלל בחמישייה של סטף, אבל שלושה כוכבי לייקרס אחרים נכנסו. השחקנים שבחר סטף הם: מג'יק ג'ונסון, מייקל ג'ורדן, קובי בריאנט, טים דאנקן ושאקיל אוניל.
היריבות בין סטף קרי ולברון ג'יימס החלה כאמור ב-2015, אז פגשה לראשונה גולדן סטייט את קליבלנד של קינג ג'יימס בגמר הפלייאוף, אז זכו הווריורס באליפות ה-NBA בפעם השלישית בתולדותיהם בתום ניצחון 2:4 בסדרת הגמר. שנה לאחר מכן שוב נפגשו שתי הקבוצות, כאשר הפעם הייתה זו קליבלנד שזכתה באליפות - הראשונה בתולדותיה - זאת לאחר שפיגרה 3:1 בסדרת הגמר והייתה הראשונה שהופכת פיגור כזה לניצחון 3:4 במעמד זה.
השתיים נפגשו גם בשנתיים שלאחר מכן, ובשני המקרים גולדן סטייט יצאה עם ידה על העליונה בצורה מוחצת, כאשר ניצחה 1:4 בסדרת הגמר של 2017 ואז 0:4 חלק בגמר 2018. קרי ולברון נפגשו גם בעונה החולפת, כשלוס אנג'לס לייקרס של לברון הדיחה את גולדן סטייט, שזכתה באליפות ב-2022. הלייקרס ניצחו 2:4 רק כדי לחטוף סוויפ בגמר המערב מדנבר ויוקיץ', שזכו לאחר מכן באליפות.