עמנואל שארפ ויוסטון, המדורגת ראשונה באזור הדרום, הודחו הלילה (בין שישי לשבת) בפעם השנייה ברציפות בשלב הסוויט 16 בטורניר המכללות, הפעם אחרי הפסד ביתי 54:51 לדיוק, המדורגת 4 שהיא אחת הקבוצות החזקות ביותר באופן מסורתי בקולג'ים.
אחרי שבמשחק הוקדם ( 95:100 על טקסס A&M בהארכה) סיים כקלעי המוביל של קבוצתו עם 30 נקודות, הפעם הבן של דרק, כוכב מכבי ת"א בעבר, הסתפק ב-7 נקודות (2 מ-7 מהשדה, 0 מ-2 מחוץ לקשת), להן הוסיף ריבאונד, אסיסט, חטיפה וחסימה ב-36 דקות. במשחק בו דיוק לא הובילה ביותר מ-6 נקודות באף שלב, זריקה של שארפ מחוץ לקשת בשנייה האחרונה הייתה יכולה לכפות הארכה, אך זה נגמר במפח נפש עבור הגארד בן ה-20.
2 צפייה בגלריה
שארפ
שארפ
יחזור למדים הכחולים-לבנים? שארפ
(צילום: Tim Heitman-USA TODAY Sports)
אחרי שבעונתו הראשונה במכללות עמד שארפ על ממוצע של 5.9 נקודות למשחק ונזקק לזמן כדי להיכנס לעניינים, את העונה הנוכחית הוא סיים עם 12.6.
עד גיל תשע שארפ ג'וניור התגורר בהרצליה יחד עם אביו, ששיחק אז במכבי ת"א. הוא נשאר בישראל שנתיים נוספות, עד שב-2013 כל המשפחה עברה להתגורר באורלנדו. המעבר לארה"ב לא מנע מהג'וניור לייצג את ישראל: ב-2019 הוא הופיע במדי נבחרת הקדטים באליפות אירופה דרג א', שם רשם ממוצעים של 25 נקודות ו־6 ריבאונדים, ואף הוכתר כמלך הסלים של הטורניר.
נבחרת העתודה של ישראל חולמת לראות אותו לובש שוב את המדים הכחולים-לבנים, אך גם נבחרת קנדה כבר לוטשת עיניים לעברו (אמו של שארפ, ג'סטין אליסון, היא קנדית).

גם גרזון הודחה

גם אינדיאנה (4) וירדן גרזון סיימו הלילה את דרכן בטורניר המכללות, לאחר שהפסידו בחוץ 79:75 לדרום קרוליינה (1), המכללה היחידה בארה"ב שמחזיקה העונה במאזן נקי מהפסדים (0:35) ויש שיגידו הקבוצה הטובה בכדורסל הקולג'ים באמריקה, והודחו בשלב הסוויט 16.
גרזון בלטה עם 16 נקודות (6 מ-15 מהשדה, 3 מ-9 מהשלוש), 6 ריבאונדים, 3 אסיסטים, חטיפה ו-5 איבודים ב-38 דקות. המנצחת קלעה רק שתיים מתוך ארבע זריקות העונשין שלה ב-21 השניות האחרונות ובכך השאירה הזדמנות לאינדיאנה, שכבר פיגרה ב-22 נקודות ברבע השלישי, לבצע קאמבק מופלא, אבל המפסידה החמיצה שתי שלשות קשות ב-15 השניות האחרונות.
2 צפייה בגלריה
גרזון
גרזון
עונה שנייה מוצלחת מאוד במכללות. גרזון
(צילום: Sarah Stier / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
הגארדית בת ה-20 של נבחרת ישראל סיימה עונה שנייה מוצלחת מאוד במכללות, במהלכה היא תרמה 11.6 נקודות, 4.3 ריבאונדים ו-3 אסיסטים בממוצע למשחק.