לראשונה בקריירה, ג'ואל אמביד הוכרז הלילה (בין שלישי לרביעי) כ-MVP של העונה הסדירה ב-NBA. סנטר פילדלפיה הגיע לבאר פעמיים בשנתיים האחרונות, רק כדי לראות את ניקולה יוקיץ' עוקף אותו בדרך לזכייה בתואר, אך הפעם גבר על שחקן הפנים של דנבר ועל יאניס אנדטוקומבו ממילווקי וזכה לכבוד לו הוא ראוי.
הקמרוני עשה זאת ברוב מוחץ, כאשר קיבל 73 קולות מתוך 100, לעומת 15 שהצביעו ליוקיץ' ועוד 12 ליאניס. ללא ספק, מדובר בבחירה מוצדקת לאור נתוניו של אמביד העונה. הכוכב של הסיקסרס קלע 33.1 נקודות בממוצע למשחק, בנוסף ל-10.2 ריבאונדים ו-4.2 אסיסטים.
1 צפייה בגלריה
ג'ואל אמביד
ג'ואל אמביד
סוף סוף. ג'ואל אמביד
(צילום: GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
"זה היה מסע ארוך", אמר אמביד לאחר ההכרזה. "השקעתי הרבה עבודה קשה, עברתי המון. אני לא מדבר רק על כדורסל, אני מדבר על החיים שלי בכלל. הסיפור שלי, המקום ממני אני בא - הדרך שעברתי כדי להגיע לכאן, ומה שהייתי צריך לעשות כדי להיות כאן ברגע הזה".
שחקני פילדלפיה שוהים כרגע בבוסטון, וצפו ברגע ההכרזה במלון. כששמו של אמביד עלה כזוכה, השחקנים מחאו כפיים וצעקו לעברו את הקריאה המוכרת: "MVP, MVP", בעוד הסנטר דמע ותפס את ראשו מרוב התרגשות - שהדביקה מהר מאוד גם את שאר חבריו.
אמביד התמודד העונה עם מספר פציעות, כאלה שגרמו לו להפסיד מספר משחקים העונה. הכוכב הגדול של פילי פצוע גם כעת, ולא שותף בניצחון הגדול של חבריו במשחק מספר 1 על הסלטיקס, ועל פי הדיווחים הוא גם לא יוכל ליטול חלק במשחק מספר 2. "אני אחזור לשחק בסדרה הזו", הוא הבטיח.
בשישי הקרוב צפויים הסיקסרס לחזור הביתה למשחק מספר 3, והם יקוו לעשות זאת עם יתרון 0:2. כך או כך, לאמביד מצפה קבלת פנים חמה מצד האוהדים ומצד המועדון, לאור הזכייה בתואר ה-MVP.