בארה"ב, ארץ חובבת הסטטיסטיקה, יש שלל שיאים ב-NBA שמחכים שיתנפצו. הרשתות החברתיות מתזכרות בכל שנייה אם מישהו אפילו מתקרב לשם. זה כבר הפך לחלק מהתרבות.
רק שאף אוהד לא חולם שקבוצתו תשבור שיא אחד ויחיד: מספר ההפסדים הרצופים בעונה. זה הרי תו תקן שלילי למועדון, כזה שהופך אותו בן רגע לאחד הגרועים בכל הזמנים. והנה, יש קבוצה חדשה שהצטרפה לשם.
3 צפייה בגלריה
דטרויט
דטרויט
הפנים אומרות הכל. שחקני דטרויט מבינים שהם נכנסים לספרי ההיסטוריה
(צילום: Brad Penner-USA TODAY Sports)
בשבועות האחרונים דטרויט חוטפת מכל כיוון, היא כל-כך גרועה עד שהיא פשוט לא מצליח להשיג ניצחון. אפילו לא אחד מאז ה-29 באוקטובר. הלילה (בין שבת לראשון) הגיע ההפסד הכואב מכולם כנראה - 126:115 בחוץ לברוקלין שהכניס את הפיסטונס לספר השיאים השלילי.
זה היה ההפסד ה-26 ברצף שלהם בעונה אחת - שהשווה את שיא כל הזמנים שהיה שייך עד כה לשתי קבוצות בלבד: קליבלנד (עונת 2010/11) ופילדלפיה (2013/14). כן, אתם קוראים נכון. ע-ש-ר-י-ם ו-ש-י-ש-ה הפסדים. והיד עוד נטויה. יש לציין כי הקבוצה שהפסידה הכי הרבה משחקים ברצף בתולדות הליגה הייתה פילדלפיה (28). רק שהיא עשתה זאת בשתי עונות עוקבות (2014/15 ו-2015/16). "בקצב הזה, נעקוף גם אותה", צייצו מספר אוהדים ברשת והוסיפו: "ובעונה אחת".
3 צפייה בגלריה
קנינגהאם
קנינגהאם
גם לו נמאס. קנינגהאם
(צילום: Brad Penner-USA TODAY Sports)

"אין מצב שאנחנו עד כדי כך גרועים"

"אנחנו לא כאלה רעים", היה מתוסכל כוכב הקבוצה, אם אפשר לקרוא לזה ככה, קייד קנינגהאם. "אין מצב שאנחנו עד כדי כך גרועים. אנחנו באמת יכולים לשחק כדורסל טוב יותר".
אתמול, שעות לפני ההפסד בברוקלין, כינס בעלי הקבוצה, טום גורס, את כלי התקשורת וניסה להסביר מה עובר על המועדון שנמצא במאזן 27:2. "אנחנו צריכים להתארגן מחדש בסוף העונה", אמר. "אנחנו כבר עושים את זה עכשיו. אני כן מצפה מהמנכ"ל טרוי וויבר להוביל שינוי. למצוא דרכים לשנות את הסגל ולהצליח יותר".
"אף אחד מאיתנו לא עבר דבר כזה מעולם", הוסיף אייזיאה סטיוארט. "זה הדבר הכי קשה שנאלצנו להתמודד איתו בכדורסל המקצועני". המאמן מונטי וויליאמס התייחס גם הוא לרצף ההיסטורי: "עברנו קופות קשות, נעבור גם את זה".

מונטי פייטון

הסיפור של וויליאמס הוא בכלל לא שגרתי. בקיץ, מספר שבועות לאחר שפוטר מפיניקס, קיבל וויליאמס את החוזה הגדול אי פעם למאמן ב-NBA, כשסגר בדטרויט לשש שנים תמורת 78.5 מיליון דולר, ונכנס לנעליו של דוויין קייסי, שעבר לשמש בתפקיד ניהולי. "האמת, הלכתי על זה בגלל שלושה דברים, אחד מהם היה הכסף", חייך אז לאחר המינוי.
3 צפייה בגלריה
וויליאמס
וויליאמס
החוזה היקר מבין מאמני ה-NBA. וויליאמס06:48
(צילום: AP Photo/Noah K. Murray)
וויליאמס, שזכה בתואר מאמן העונה ב-2022 והעמיד מאזן של 115:194 בעונה הסדירה עם פיניקס, הגיע לקבוצה שסיימה בארבע העונות האחרונות במאזן שלילי. הוא חשב שיצליח לייצב את הספינה - בטח כשבסגל הבחירה מספר 1 בדראפט 2021 (קייד קנינגהאם) והבחירה החמישית בדראפט האחרון (אוסאר תומפסון). זה בינתיים לא ממש קורה.
"כולם רוצים לנצח, כולם שונאים להפסיד, אז זה קשה", סיכם קנינגהאם. "אנחנו צריכים להיות גם מציאותיים ואי אפשר שנמשיך להגיד את אותם הדברים שוב ושוב. צריכה להיות תוכנית פעולה". מהי? את זה נדע אולי במשחק הבא של הפיסטונס - שוב מול ברוקלין - בעוד שלושה ימים.