היסטוריה בארה"ב: אחרי שהפכה בחודש שעבר לקלעית המצטיינת בתולדות כדורסל מכללות לנשים, ממשיכה קייטלין קלארק לשבור שיאים, כאשר הערב (ראשון) חלפה על פני פיט מראביץ' (3,667 נקודות) והפכה גם לקלעית המובילה לגברים ונשים וקבעה את השיא על 3,685 נקודות.
זה קרה במהלך המשחק של קבוצתה, אוניברסיטת אייווה נגד אוהיו סטייט, כאשר השיא הקודם החזיק לא פחות מ-54 שנים (1970). לפני הג'אמפ הראשון קייטלין נזקקה ל-18 נקודות בלבד כדי לשבור את השיא, והמשימה הושלמה כאשר הקלעית בת ה-22 ניצבה על קו העונשין וצלפה את שתי הקליעות במהלך האחרון של המחצית הראשונה, שהסתיימה בתוצאה 39:48. עד סיום המשחק קלעה קלארק 17 נקודות נוספות.
1 צפייה בגלריה
קלארק
קלארק
לא מפסיקה לשבור שיאים. קלארק
(צילום: Michael Reaves / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
יש לציין שמראביץ' שבר השיא בפרק זמן קצר יותר (שלוש עונות במקום ארבע של קלארק) ולפני עידן 3 הנקודות, וסיים את קריירת הקולג'ים עם ממוצע מופרע של 44.2 נקודות למשחק.
בשבוע שעבר אגב, שברה השחקנית שיא נוסף – מכירות מרצ'נדייז של שחקני מכללות, לגברים ונשים, כמובן. חולצות הנושאות את שמה עפות מהמדפים (הווירטואליים) של ענקית הקמעונאות Fanatics, והיא חלפה על פני הקוורטרבק של אוניברסיטת קולורדו, שדור סנדרס, בנו של מאמנו וחבר היכל התהילה של ה-NFL דיון סנדרס, בדרך למקום הראשון ב-Fanatics.
פריט לבוש בולט במיוחד שהמעריצים לא יכולים לקבל מספיק ממנו הוא חולצת טריקו של נייקי שכתוב עליה "You break it, you own it" יחד עם שם המשפחה של קלארק והמספר 22 שמזוהה איתה.