הקרב על המקום התשיעי במערב שנערך הלילה (בין שבת לראשון), בו ניצחה גולדן סטייט את לוס אנג'לס לייקרס 121:128 בחוץ, הוליד את אחת הסאגות המייגעות שהתרחשו העונה ב-NBA.
שתי דקות לסיום, ביתרון 117:124 לזכות גולדן סטייט, קלע לברון ג'יימס שלשה שצימקה את הפער לארבע נקודות בלבד. כך לפחות הוא חשב. בפועל, זה היה האירוע שעצר את המומנטום של הלייקרס. 17 שניות לאחר מכן הלכו השופטים למוניטור וקבעו שג'יימס דרך על קו החוץ בזמן שעלה לזריקה, לאחר מכן הם בדקו לאיזו קבוצה מגיע כדור חוץ אחרי זריקת ביניים שיצאה מגבולות המגרש, ולבסוף הם פסקו על הפסקה נוספת לאחר ששעון ה-24 הפסיק לעבוד. בסופו של דבר, ב-16 דקות סך הכל הספיקו הקבוצות לשחק כדורסל 15 שניות בלבד.
3 צפייה בגלריה
לברון
לברון
"זה לקח מאיתנו את המומנטום". לברון
(צילום: Sean M. Haffey / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
3 צפייה בגלריה
שעון המשחק התקוע
שעון המשחק התקוע
גם הסלבס איבדו סבלנות. שעון המשחק התקוע
(צילום: Sean M. Haffey / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
"אני זקן מדי בשביל החרא הזה", התבדח ג'יימס באחת ההפסקות. השידור של ABC אפילו עבר להתמקד בשחקן והבמאי בן אפלק, שישב על הפרקט לצד ג'ניפר לופז, שמוט בכיסאו, ללא יכולת להסתיר את קוצר רוחו. גם נובאק ג'וקוביץ' ובאד באני נכחו הלילה בקריפטו ארנה לצד כ-20 אלף אוהדים נוספים וחזו באירוע המייגע.
לברון, שסיים את המשחק עם 40 נקודות (השווה שיא עונתי), 9 אסיסטים ו-8 ריבאונדים, הוסיף כי "זה היה די מוזר. זה לקח מאיתנו את המומנטום. לא יצא לי לראות משהו כזה בשלב הספציפי הזה של המשחק". מנגד, שופט המשחק דייויד גות'רי הסביר כי "התקנון מאפשר לעשות את זה. כששחקן קולע בזמן שהוא דורך בחוץ, מצופה מאיתנו להסתכל במוניטור ולהתערב".
מאמן הלייקרס דרווין האם אמר: "זה הוציא את כל האוויר מהאולם. השחקנים שלנו נתנו הכל, חזרו למשחק - וברגע אחד הכל נעצר". גם מאמן הווריירס סטיב קר לא אהב את ההחלטה של השופטים לבדוק את השלשה של לברון באיחור: "הרגשתי רע בשביל האוהדים. כל הסיום הזה היה ביזארי. זה היה משחק מצוין ובשתי הדקות האחרונות כולם הסתכלו אחד על השני וניסו להבין מה קורה. אני לא אוהב את החוק שאפשר להסתכל בדיעבד על מהלך ולבטל סל. אשמח שיבטלו את זה. למי אכפת שלברון דרך קצת על הקו? האם זה שווה לחזור אחורה ולשנות הכל? זה מוציא את השטף".
3 צפייה בגלריה
סטף קרי
סטף קרי
גם הוא לא אהב את הסחבת. קרי
(צילום: AP Photo/Ashley Landis)
סטף קרי, שחזר לשחק אחרי פציעה והוביל את קלעי הווריורס עם 31 נקודות, התייחס לתקלה של השעונים: "מעולם לא ראיתי דבר כזה. בדרך כלל יש שעון חלופי. עיכוב ארוך זה הדבר הכי גרוע שיכול לקרות, במיוחד בגיל הזה. כשהמנוע נכבה קשה לחזור לאיפה שהיית".
הקבוצות לא ייפגשו עוד פעם במהלך העונה הסדירה, אך לפי המצב בטבלה - גולדן סטייט במקום התשיעי במערב עם מאזן 31:35, בעוד הלייקרס במקום העשירי עם מאזן 32:36 - הגיוני מאוד שהן יתמודדו ראש בראש בטורניר הפליי-אין.