תחנה חדשה בקריירה לגל מקל. הרכז הישראלי בן ה-33 מצטרף עד סיום העונה לאנדורה מהליגה הראשונה בספרד. מקל למעשה ממשיך בליגה הבכירה במדינה, אחרי שבעונה הקודמת שיחק במלאגה.
"רצינו שחקן עם ניסיון, ומקל הוא הימור בטוח", אמר המנהל המקצועי, פרנססק סולאנה. "גל הוא שחקן שמכיר את הליגה ואת היורוקאפ, וזה היה פקטור משמעותי בהחתמתו. הוא השחקן שאנחנו צריכים כרגע".
2 צפייה בגלריה
גל מקל
גל מקל
גל מקל
(צילום: מתוך חשבון האינסטגרם של אנדורה)
עבור קפטן הנבחרת, אנדורה היא הקבוצה ה-13 בקריירה. בנוסף למלאגה, מקל שיחק גם בגראן קנאריה בליגה הספרדית. עוד תחנות שהיו לו באירופה: הכוכב האדום בלגרד, ניז'ני נובגורוד ובנטון טרוויזו. בקיץ, בעקבות בעיות אישיות, מקל חיפש קבוצה בישראל שתקלוט אותו, אך המגעים עם מספר מועדונים לא הבשילו לכדי חתימה. כבר בחודש הבא צפוי מקל לשוב ארצה ולהשתתף במשחקיה של הנבחרת מול פולין בבית ולאחר מכן אסטוניה בחוץ במסגרת מוקדמות גביע העולם 2023.
אנדורה פתחה את העונה בספרד בצורה רעה, והפסידה בארבעת המחזורים הראשונים, כולל תבוסה ב-28 הפרש לריאל מדריד. אתמול הקבוצה התאוששה עם 71:87 מרשים על גראן קנאריה. השחקן שמקל יתחרה איתו על דקות באותה עמדה, קודי מילר-מקנטייר, סיים עם 9 נקודות, 13 אסיסטים ו-5 ריבאונדים ונבחר למצטיין.
2 צפייה בגלריה
גל מקל
גל מקל
מקל במדי נבחרת ישראל. קבוצתו ה-13 בקריירה
(צילום: fiba.com)
בעוד תשעה ימים תחל הקבוצה את דרכה גם ביורוקאפ, במשחק חוץ ברוסיה מול לוקומוטיב קובאן. במסגרת המפעל, מקל יפגוש שני ישראלים בשלב הבתים – שכן אנדורה שובצה לאותו בית עם מטרופוליטנס של תומר גינת ופרטיזן בלגרד של ים מדר. לא פחות משישה מפגשים בין ישראלים צפויים לנו בבית 1 ביורוקאפ.
מבחינה גופנית מקל סבל השנה מסיבוכים של מחלת הקורונה, והושבת לתקופה ממושכת בעקבות התפתחות של קריש דם בריאות לאחר ההידבקות בנגיף. הוא נזקק לזמן החלמה ולכן גם החמיץ את חלון המשחקים של נבחרת ישראל בתחילת השנה.