מי שרוצה להמר נגד הסיכויים של גולדן סטייט להשיג את הכרטיס לפלייאוף, שיעשה את זה על אחריותו. הווריורס ניצחו בשמונה מתשעת המשחקים האחרונים שלהם (ההפסד היחיד היה לדאלאס, הקבוצה הכי חמה בליגה עם תשעה נצחונות בעשרת המשחקים האחרונים), והלילה (בין שלישי לרביעי) הגיעו ללוס אנג'לס, למשחק שיכול להכריע את גורל הביתיות בפלייאין בין שתי הקבוצות, ופשוט קרקעו את הלייקרס (בלי אנתוני דייויס השביר), בתצוגה אופיינית.
מעשרת האסיסטים של דריימונד גרין, דרך הופעת וינטג' של קליי תומפסון, יכולת מצוינת של אנדרו וויגינס הסולידי וכלה ב-26 שלשות ב-63.4 אחוזים (טוב יותר מהאחוזים לשתיים, וכמעט זהה לאחוזי העונשין של הקבוצה) - גולדן סטייט הראתה שהיא חיה ובועטת.
3 צפייה בגלריה
שחקן גולדן סטייט ווריורס סטף קרי
שחקן גולדן סטייט ווריורס סטף קרי
מישהו רוצה להמר נגדו? סטף קרי
(AP Photo/Ryan Sun)
מדובר בעוד עבודת אימון מופתית של סטיב קר. גולדן סטייט קבוצה שבעה שכבר השיגה הכל. קשה לאתגר או להמריץ אותה מחדש. היא גירשה את התפוח הרקוב שלה - ג'ורדן פול - לוושינגטון, שילבה בין צעירים לוותיקים, בנתה רוטציה של שמונה שחקנים, ביניהם גארי פייטון ג'וניור - מפלצת אנרגיה והגנה.
למי שזוכר את הסדרה נגד סקרמנטו בשנה שעברה (או כדורסל בעשור האחרון באופן כללי) - לא כדאי להמר נגד סטף קרי (6 מ-6 מחוץ לקשת הלילה). המשחק בין הלייקרס לגולדן סטייט בפלייאין, על הזכות להישאר בפלייאוף, יכול להפוך לגרסת הכדורסל של ריאל מדריד נגד מנצ'סטר סיטי.

הצ'אנס האחרון של פילדלפיה ואמביד?

37 נקודות, 11 ריבאונדים, 8 אסיסטים. זו הסטטיסטיקה של ג'ואל אמביד בניצחון של פילדלפיה הלילה על דטרויט. זה היה הניצחון השישי ברציפות של הסיקסרס והרביעי עם אמביד מאז שחזר מפציעה ממושכת.
הסיקסרס מסתמנים כקבוצה המסוכנת ביותר במזרח. חוץ ממיאמי, יש לה יתרון בקונפרנס נגד כל קבוצה בעמדת המאמן, טייריס מקסי הוא אולסטאר שביום ראשון קלע 52 נקודות נגד סן אנטוניו, קייל לאורי זה קייל לאורי (הוא ומקסי לא שיחקו הלילה בגלל פציעות). במשחקים שבהם אמביד ומקסי שיחקו ביחד יש לקבוצה מאזן ניצחונות מדהים של שמונים אחוזים.
3 צפייה בגלריה
שחקן פילדלפיה סיקסרס ג'ואל אמביד
שחקן פילדלפיה סיקסרס ג'ואל אמביד
מסוגל לעמוד בעומס? ג'ואל אמביד
(Bill Streiche/Reuters)
3 צפייה בגלריה
שחקן מילווקי באקס יאניס אנדטוקומבו
שחקן מילווקי באקס יאניס אנדטוקומבו
הפציעה שטרפה את הקלפים. יאניס אנדטוקומבו
(Benny Sieu/Reuters)
פילי נמצאת במצב מוזר. כישלון שלה השנה יכול לייאש את אמביד לגבי הסיכויים שלו לזכות איתה באליפות. מצד שני, הפציעות של הסנטר הן גורם עיקרי בחוסר ההצלחה של פילדלפיה. יש לסיקסרס גם המון מקום בתקרת השכר להביא שחקנים חופשיים בקיץ, אבל אין מישהו בשוק שיכול להטות לטובתה את הסיכויים (אני נוטה להאמין שהיא לא תחזיר את ג'יימס הארדן). מצד שני, לפילדלפיה יש הרבה בחירות גבוהות שהיא יכולה להעביר עבור שחקן מרכזי בגלל הטרייד של הארדן לקליפרס.
אמביד רוצה לנצח עכשיו, אבל הוא לא מסוגל להישאר בריא כדי לעשות את זה. פילדלפיה צריכה ריצה חזקה בפלייאוף הזה כדי להשתכנע שאמביד יכול לעמוד בעומס. זו לא קבוצה, ואמביד הרענן הוא לא שחקן שאתה רוצה לראות בפלייאוף.

הפציעה שטרפה את הקלפים

3:40 דקות לסיום הרבע השלישי, כשהשחקן הכי טוב שלך - ואחד מהחמישה הכי טובים בליגה - נופל בלי שאף אחד לא היה קרוב אליו ומיד אוחז בחלק התחתון של רגלו השמאלית, אז כל הקלפים במזרח נטרפים. זה מה שקרה עם יאניס אנדטוקומבו. ופתאום, האליפות של מילווקי נראית כאילו קרתה לפני עשור וחצי לפחות.

מספרי הלילה

77 - הטריפל דאבל של לוקה דונצ'יץ' מול שארלוט (39 נק', 12 ריב' ו-10 אס') היה ה-77 שלו בקריירה והוא השתווה לג'יימס הארדן במקום השמיני בכל הזמנים.
2,341 - מספר הנקודות שלוקה דונצ'יץ' קלע השנה - הכי הרבה בתולדות דאלאס מאבריקס בעונה בודדת.
178 - ברנדון מילר משארלוט הגיע ל-178 שלשות העונה, מקום רביעי בכל הזמנים מבין הרוקיז.
50 - בעקבות פציעות רבות העונה, ממפיס עלתה למשחק מול סן אנטוניו עם חמישייה חדשה בפעם ה-50 העונה.
6 - הניצחון של פילדלפיה סיקרס על דטרויט (102:120) היה השישי ברציפות שלה.
לכל משחקי הלילה ב-NBA - לחצו כאן
15 נקודות לדני אבדיה, וושינגטון הפסידה שוב - לידיעה המלאה לחצו כאן