עונת היורוליג נפתחה הערב (חמישי) בסערה, ולצד הניצחון הדרמטי של מכבי תל אביב על באיירן מינכן, כל הקבוצות המארחות השיגו ניצחונות. אלופת אירופה, אנאדולו אפס, ספגה הפסד ראשון כבר במחזור הפתיחה – 82:69 לריאל מדריד בספרד.
ריאל סיפקה הצהרת כוונות ממשית בערב הפתיחה, במשחק חד-צדדי שבו ההפרש כבר חצה את 20 הנקודות. תומא הרטל וגרשון יאבוסלה קלעו 15 נקודות כל אחד, וולטר טבארס הענק הצטיין עם 13 נקודות ו-12 ריבאונדים. שיין לארקין הוביל את המפסידה עם 21 נקודות ושישה אסיסטים, פיליפ פטרוסוב הוסיף 17. ואסילייה מיצ'יץ', ה-MVP של העונה שעברה, קלע רק 9.
3 צפייה בגלריה
תומא הרטל חולף על פני מיצ'יץ'
תומא הרטל חולף על פני מיצ'יץ'
תומא הרטל חולף על פני מיצ'יץ'. גבר על האקסית
(צילום: EPA)
3 צפייה בגלריה
וינסן פוארייה בין פלייס לסינגלטון
וינסן פוארייה בין פלייס לסינגלטון
וינסן פוארייה בין פלייס לסינגלטון
(צילום: EPA)
מילאנו רשמה ניצחון ביתי יוקרתי על צסק"א מוסקבה בתחילת העונה האירופית – 74:84. צסק"א יכולה להיות מודאגת בעיקר מהפציעה של ניקולה מילוטינוב, הגבוה המוביל שלה, שסבל מכאבים בברך וירד מהפרקט בשלב מוקדם. "הוא יצטרך לעבור בדיקת MRI. זה לא נראה טוב", אמר המאמן דימיטריוס איטודיס אחרי המשחק.
שאבון שילדס (7 ריב', 5 אס') וסרחיו רודריגס הובילו את רשימת הקלעים עם 17 נקודות כל אחד, ניקולו מלי ששב מה-NBA תרם 15 (6 ריב') וקייל היינס 13.
3 צפייה בגלריה
אלכסיי שבד מול שאבון שילדס
אלכסיי שבד מול שאבון שילדס
התקשה באיטליה. אלכסיי שבד מול שאבון שילדס
(צילום: EPA)
אטורה מסינה שוב ניצח את הקבוצה שהוביל בעבר לזכיות ביורוליג, אחרי שעשה זאת במשחק על המקום השלישי בפיינל-פור. אצל צסק"א, איפה לונדברג הוביל עם 13 (7 ריב', 6 אס'), וויל קלייבורן הוסיף 12. שחקן הרכש מחימקי, אלכסיי שבד, אכזב עם 9 נקודות בהופעה בינונית.
במשחק שפתח את עונת היורוליג, אלופת היורוקאפ מונאקו ניצחה 63:75 את פנאתינייקוס. היה זה המשחק הראשון של הקבוצה ביורוליג מאז הקמתה. דנילו אנדג'ושיץ' הוביל חמישה קלעים בספרות כפולות אצל המנצחת עם 17 נקודות, מייק ג'יימס הסתפק ב-11 לצד שישה ריבאונדים. יואניס פאפאפטרו הוביל את המפסידה עם 16 נקודות.