ריאל מדריד ופנאתינייקוס כבר הבטיחו את מקומן בפיינל-פור של היורוליג, הראשונה בזכות ניצחון 2:3 בסדרת רבע הגמר על מכבי ת"א והשנייה לאחר סוויפ על באסקוניה. הערב הגיעה תורן של פנרבחצ'ה ואולימפיאקוס שעשו זאת בסטייל.
הקבוצה הטורקית ניצחה (בהארכה) 79:80 את מונאקו, והפכה לקבוצה הראשונה במפעל שמעפילה למעמד ארבע הגדולות אחרי ניצחון חוץ במשחק מספר 5, אחרי לא פחות מ-20 ניסיונות לא מוצלחים בעבר. אחד מהם, אגב, היה רק אתמול, כשמכבי ת"א הפסידה לפאו 81:72, וסיימה את דרכה במפעל. שעה קלה לאחר מכן, גם הקבוצה האדומה מיוון התגאתה בהישג דומה.
2 צפייה בגלריה
ניק קלאתיס
ניק קלאתיס
עשה את ההבדל. קלאתיס
(צילום: EPA/SEBASTIEN )
מונאקו - פנרבחצ'ה 80:79 (2:3 בסדרה): אל משחק מספר 5 הגיעו שתי הקבוצות אחרי שמשחק מספר 4 הסתיים במהומה מביכה על הפרקט באיסטנבול. לאחר המשחק, אוהדים מקומיים הכו את שחקני הקבוצה האורחת, ככל הנראה בתגובה לכך שג'רון בלוסומגיים התגרה בהם, והלהיט עוד יותר את הרוחות שגם כך היו סוערות.
גם המשחק הערב הביא איתו התמודדות צמודה ודרמה ענקית כאשר היתרון נדד בין הקבוצות לכל אורכו, ולאחר ארבעה רבעים וכשעל הלוח 70:70, הצדדים הלכו להארכה.
הכוכב היווני של הטורקים ניק קלאתיס אומנם לא היה בשיאו הערב (14 נקודות בסה"כ) אבל ידע לבוא להארכה, שם קלע שתי שלוש מכריעות, שהאחרונה שבהן, 19 שניות לסיום, הפכה לסל הניצחון 79:80 לצהובים-כחולים. גם סקוטי ווילבקין בלט עם 14 נקודות. ים מדר שוב לא שותף.
אצל מונאקו בלטו מייק ג'יימס עם 20 נקודות ודונטאס מוטיונאס עם 16 עבור מונאקו שסיימה את דרכה האירופית.
ברצלונה - אולימפיאקוס 63:59 (3:2 בסדרה): שעה קלה לאחר פנר, גם הקבוצה האדומה מיוון העפילה לפיינל-פור בזכות ניצחון חוץ במשחק מספר 5. הקטלאנים דווקא פתחו בצורה נהדרת כשניקולס לפרוביטולה קלע שמונה נקודות רצופות וליוונים נדרשו ארבע דקות לקלוע סל ראשון בהתמודדות. אבל לאחר מכן, האורחים החלו לצמצם בהובלת קוסטאס פאפאניקולאו בדרך ל-9:12 לבארסה בתום הרבע ראשון.
2 צפייה בגלריה
אולימפיאקוס
אולימפיאקוס
אייזיאה קאנן והאדומים של אולימפיאקוס חוגגים את הכרטיס לברלין
(צילום: Josep LAGO / AFP)
הרבע השני היה צמוד מאוד והמארחת ירדה להפסקה ביתרון 25:27. שנייה לסיום הרבע השלישי, שלשה של קוסטאס פאפאניקולאו איזנה את התוצאה ל-40:40, וברבע האחרון השלימה אולימפיאקוס ניצחון 19:23 שעשה את ההבדל בין כרטיס לפיינפור בברלין לסיום העונה האירופית.