אבל בכדורסל האמריקאי: ניקי מקריי-פנסון, כוכבת ה-WNBA לשעבר שזכתה עם נבחרת ארה"ב בשתי מדליות זהב אולימפיות, הלכה לעולמה בגיל 51 בלבד. מקריי-פנסון אובחנה כחולה בסרטן השד ב-2013 ועד אשתקד שימשה כעוזרת מאמן מכללת ראטגרס.
מדובר באחת הכוכבות הגדולות של כדורסל הנשים האמריקאי בעבר, שהייתה בשיאה עוד לפני הקמת ה-WNBA. היא נבחרה ל-MVP של ליגת ה-ABL (ששוחקה עוד לפני ה-WNBA) ב-1997 ולאחר הצטרפותה לליגת הנשים הטובה בעולם - נבחרה שם שלוש פעמים למשחק האולסטאר כששיחקה בוושינגטון מיסטיקס.
2 צפייה בגלריה
ניקי מקריי
ניקי מקריי
ניקי מקריי
(צילום: Doug Pensinger/Getty Images)
2 צפייה בגלריה
ניקי מקריי
ניקי מקריי
כואב הלב. מקריי
(צילום: AP Photo/Richard Drew)
היא, כאמור, זכתה עם נבחרת ארה"ב במדליות זהב במשחקים האולימפיים באטלנטה 1996 וסידני 2000. במהלך הקריירה שיחקה 8 שנים ב-WNBA לפני שפרשה ב-2006. לאחר מכן מונתה לעוזרת המאמן בקנטאקי ואף שימשה כעוזרת של דון סטיילי האגדית בדרום קרוליינה.
"כואב הלב", צייצה כוכבת דרום קרוליינה לשעבר וכיום בלאס וגאס אייסס, אג'ה ווילסון. "היא הייתה לוחמת עם הנשמה העדינה הכי מתוקה שראיתי. קואץ' מקריי, עזרת לי בהרבה דרכים והיית עבורי מתנה אמיתית מאלוהים".
אג'ה ווילסון סופדת למקריי-פנסון
"היא נלחמה כל הזמן", ספדה לה מאמנת ניו יורק ליברטי, סנדי ברונדלו, שאימנה אותה בעבר בסן אנטוניו ושיחק נגדה באולימפיאדה. "היא פשוט יצאה לשם ועשתה את זה כמיטב יכולתה. זה ממש עצוב וטרגי. תפילות למשפחתה".