שנתיים אחרי שחשף כי הוא סובל מאי ספיקת כליות, כוכב ה-NBA לשעבר נייט רובינסון, ששיחק במשך 11 שנים בליגה הטובה בעולם ואף הפתיע לתקופה קצרה בהפועל תל אביב, הודה כי"אין לו הרבה זמן לחיות" אם לא תימצא לו בקרוב התאמה לכליה חדשה.
רובינסון בן ה-39, שבמרץ 2016 נחת בישראל לתקופה קצרה בהפועל ת"א , חיפש כליה בארבע השנים האחרונות - ושיתף כי ישרוד רק "שבוע או שבועיים" ללא דיאליזה. "אני יודע שאין לי הרבה זמן לחיות אם לא אשיג כליה", אמר בריאיון ל"דיילי מייל", אני יודע את זה, לכן אני רק רוצה להפיק את המיטב כמה שאני יכול".
1 צפייה בגלריה
"הטיפול עוזר לי מאוד ובזכותו אני חי". רובינסון במדי הפועל ת"א
"הטיפול עוזר לי מאוד ובזכותו אני חי". רובינסון במדי הפועל ת"א
"הטיפול עוזר לי מאוד ובזכותו אני חי". רובינסון במדי הפועל ת"א
(צילום: ראובן שוורץ)
"הגוף של חלק מהאנשים דוחה דיאליזה", המשיך, "תודה לאל, אצלי זה לא המקרה, ואני יכול לחיות. אם לא הייתי דיאליזה, כנראה לא הייתי חי יותר משבוע-שבועיים. זה רציני, אסור לי להחמיץ טיפול. אני נכנס לארבע שעות, שלושה ימים בשבוע, והם מנקים לי את הדם כדי להוציא את הרעלים. הטיפול עוזר לי מאוד ובזכותו אני חי".
למרות גובהו, 1.75 מטר בלבד, במהלך קריירת ה-NBA שלו זכה רובינסון בתחרות ההטבעות שלוש פעמים (2006, 2009, 2010). ב-NBA הוא שיחק במדי ניו יורק ניקס, בוסטון, אוקלהומה סיטי, גולדן סטייט, שיקגו, דנבר, לוס אנג'לס קליפרס וניו אורלינס.
במדי הפועל ת"א הוא קלע 46 נקודות במשחק הראשון של רבע גמר הפלייאוף מול הפועל ירושלים בו הפסידה קבוצתו בתוצאה 99:97, שיא נקודות למשחק פלייאוף בליגת העל מאז 1995.