גולדן סטייט ספגה הלילה (בין ראשון לשני) הפסד נוסף - 114:110 מול מינסוטה - והאמת, בסן פרנסיסקו כבר מודים: מדובר במשבר. זה לא רק ההפסד השלישי מארבעת המשחקים האחרונים, או המקום ה-10 (שמוביל רק לפלייאין, כידוע) שרחוק מלהיות מובטח, אלא גם ספסולו של כוכב הקבוצה סטף קרי.
זה הפך כבר לנורמה במשחקים האחרונים והלילה הגיע השיא: המאמן סטיב קר החליט לספסל את קרי במשך 11 דקות רצופות בסוף הרבע השלישי ותחילת הרביעי, מה שכנראה עלה לווריורס במשחק. קרי אמנם היה על הפרקט במאני-טיים, ואפילו החטיא שלשה חשובה שהייתה יכולה להשוות את התוצאה, חצי דקה לבאזר, אבל הזמן בו לא היה במגרש - עורר לא מעט תהיות בארה"ב.
3 צפייה בגלריה
סטף קרי
סטף קרי
למה הוא לא היה על הפרקט? קרי
(צילום: Brad Rempel-USA TODAY Sports)
3 צפייה בגלריה
סטף קרי
סטף קרי
"כל משחק חשוב". קרי
(צילום: AP Photo/Abbie Parr)
"אנחנו שמים את כל המשקל של המועדון הזה על הכתפיים שלו במשך 15 שנה רצוף. אי אפשר לצפות שהוא ישחק 35 דקות כל ערב", הבהיר בסיום קר, שנשאל שוב ושוב על-ידי העיתונאים לגבי הספסול המוזר. "אם אתם רוצים לומר לי שכל ההבדל במשחק הזה הוא ההבדל בין 30 ל-32 דקות של סטף, אני לחלוטין לא מסכים. אנחנו מנסים גם לנצח, אבל גם להישאר רעננים", טען קר.
כמו שהבנתם, הסיפור הנוכחי של קרי הוא רק חלק מהבעיה. גולדן סטייט (מאזן 34:36) נראית רע דווקא בשלב בו היא הייתה אמורה להיות מחוברת. היא רחוקה 2.5 משחקים מהלייקרס שבמקום התשיעי במערב, אבל הסיפור הגדול זה שהם מקדימים במשחק אחד בלבד את יוסטון (35:35), הקבוצה הלוהטת בליגה (שבעה ניצחונות רצופים) שבכושר הנוכחי שלה יכולה בקלות לעקוף את הווריורס בישורת האחרונה של העונה.
3 צפייה בגלריה
קר
קר
לא מסכים עם העיתונאים. קר
(צילום: AP Photo/Abbie Parr)
"המצב יגדיר את עצמו בזמן אמת", אמר קרי בסיום. "כל משחק חשוב, ככל שאנחנו מתקרבים למקום שמעולם לא חשבנו שנהיה בו. ועדיין, אף אחד לא מתכוון להניף דגל לבן". על הספסול המדובר, הוסיף: "שיחקתי את כל הרבע הרביעי בהפסד לאינדיאנה השבוע והפעם זה לא כל כך הסתדר מול מינסוטה. חייבים למצוא משהו באמצע".
מי שדווקא נשמע אופטימי לגבי המיקום של גולדן סטייט בסיום העונה הסדירה, הוא, איך לא, דריימונד גרין. "אנחנו מפסידים וזה לא מעודד", אמר ודאג להוסיף: "אבל הרוקטס לא מעניינים לי את קצה הזרת. אני בכלל לא עוקב אחרי התוצאות שלהם".