כשלוס אנג'לס קליפרס עלתה הלילה (בין רביעי לחמישי) ל-77:98 בדרבי, פחות מ-11 דקות לסיום, אף אחד - אבל אף אחד - לא האמין שהלייקרס יצליחו להפוך את התוצאה ולנצח את המשחק. טוב, אולי בן אדם אחד דווקא כן. לברון ג'יימס שמו.
"המלך" סיפק עוד משחק מופלא לרזומה עם 34 נקודות (13 מ-21 מהשדה), 8 אסיסטים ו-6 ריבאונדים וסחף את קבוצתו ל-16:39 ברבע האחרון וניצחון ענק 112:116. הלייקרס, כאמור, חזרו ממינוס 21 - הקאמבק הגדול בקריירה של לברון ברבע הרביעי.
3 צפייה בגלריה
לברון
לברון
לא מהעולם הזה. לברון
(צילום: Gary A. Vasquez-USA TODAY Sports)
אגב, ג'יימס הגיע לרבע האחרון עם 15 נקודות בלבד - אבל אז "נכנס למצב חולני", כפי שהגדיר זאת היטב חברו לקבוצה אנתוני דייויס. הוא קלע 19 נקודות (מתוכן חמש שלשות) עד לסיום, יותר מכל שחקני הקליפרס ברבע האחרון (שצלפו רק שלשה אחת). וזה לא רק זה, ביתרון 112:114, פחות מ-10 שניות לסיום, הקליפרס קיבלו הזדמנות להשוות, אך לברון שמר היטב על קוואי לנארד (שהחטיא), לקח את הריבאונד ומסר את האסיסט לקאם ראדיש שסגר עניין סופית.
וקחו עוד כמה נתונים מטורפים: אף שחקן מאז הונהג הפליי-ביי-פליי בעונת 1996/97 לא השיג 19 נקודות, 5 שלשות ו-4 אסיסטים ברבע הרביעי, מלבד, כמובן, לברון הלילה (וכן, בגיל 39). בנוסף, זו הפעם ה-18 בקריירה של לברון בה הוא קולע יותר נקודות מכל הקבוצה היריבה ברבע האחרון, כולל פלייאוף - לאף שחקן פעיל אחר אין יותר מ-3 מקרים כאלה. וואוו.
3 צפייה בגלריה
לברון
לברון
לברון יודע שזה הערב שלו
(צילום: RONALD MARTINEZ / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
3 צפייה בגלריה
לברון
לברון
"המשחק לא נגמר עד שהוא נגמר". לברון
(צילום: Gary A. Vasquez-USA TODAY Sports)

40 נקודות ל-40 אלף

ולברון מתקרב לעוד שיא, והפעם די בלתי נתפס. אחרי שבעונה שעברה למלך הסלים של כל הזמנים ב-NBA, קינג ג'יימס רחוק 40 נקודות בלבד מחציית רף 40 אלף הנקודות בקריירה. יכול להיות שזה יקרה כבר הלילה מול וושינגטון של דני אבדיה או אולי נגד האלופה דנבר בין שבת לראשון.
"המשחק לא נגמר עד שהוא נגמר", אמר לברון לאחר המשחק בריאיון על הפרקט. "כל עוד לא רואים שני אפסים בשעון, צריך להמשיך לשחק. המשכנו להילחם, קלענו וניצחנו. פשוט המשכתי להיות עקבי, הייתה במוד התקפי והחברים עשו עבודה נהדרת כשמצאו אותי. היינו בזון. קשה לתאר את זה".
"יש לפעמים הרגשה כזו שכל מה שאתה זורק נכנס", הוסיף לברון. "לא לקחתי זריקות לא מוצלחות. ניסיתי לשלוט בקצב המשחק, להכתיב אותו. לא ממש יכול לתאר את ההרגשה של אותו 'זון' שהייתי בו. הלוואי והייתי יכול להישאר בו לנצח".
קנדריק פרקינס נדהם
מג'יק ג'ונסון מתלהב
גם החשבון הרשמי של הלייקרס מתפייט
"איך אפשר להיות מופתע ממשהו שהשחקן הזה עושה?", אמר דיאנג'לו ראסל, שקלע סל קלאץ' חשוב בשניות האחרונות. "הרבה שחקנים שלנו התעלו בהגנה, אבל הוא הסיבה לכך שניצחנו את המשחק. הכול התחיל ונגמר בו".
גם אגדת הלייקרס, מג'יק ג'ונסון, התייחס למופע של לברון והתמוגג: "הוא סחב את הלייקרס על הגב שלו ולקח אותם הביתה עם הניצחון". שחקן העבר ופרשן רשת TNT, קנדריק פרקינס, החמיא גם כן: "הוא פשוט השתלט על המשחק".