במחזור הסיום של העונה הסדירה ב-NBA שנערך הלילה (בין ראשון לשני) נקבעו המיקומים הסופיים לקראת סדרות הפלייאוף ושלב הפלייאין הבאים עלינו לטובה. עם זאת, דווקא אחד המשחקים שלא קבע כלום תפס חלק ניכר מהכותרות בארה"ב.
מדובר במשחק בו אירחה לוס אנג'לס קליפרס, שהבטיחה עוד קודם לכן את המקום הרביעי במערב, לבין יוסטון רוקטס - שאיבדה מזמן סיכוי לתפוס מקום בפלייאוף או בפלייאין. לפני המשחק, יצאה מסעדת Chick-fil-A במבצע לפיו אם אחד משחקני הרוקטס יחטיא שתי זריקות עונשין - כל הצופים יקבלו עוף בחינם.
1 צפייה בגלריה
שחקן יוסטון רוקטס בובאן מריאנוביץ'
שחקן יוסטון רוקטס בובאן מריאנוביץ'
שימח את אוהדי היריבה. בובאן מריאנוביץ'
(Gary A. Vasquez/Reuters)
4:44 דקות לסיום המשחק עמד סנטר יוסטון בובאן מריאנוביץ' על הקו והחטיא את הזריקה הראשונה. לאחר ההחטאה נרשמה תכונה רבה באולם והסרבי הבין שהוא יכול לעשות משהו שישמח את אוהדי היריבה. הוא סימן לקהל ואמר "אני דואג לכם, אני הולך לעשות את זה" והחטיא את הזריקה השנייה. האוהדים בקריפטו.קום ארנה החלו להשתולל משמחה, וכך גם השדרים, שקראו: "בובאן מריאנוביץ' הוא גיבור העם".
הרגע הזה הפך לוויראלי וזכה לאלפי שיתופים ברשתות החברתיות. רבים פירגנו לסנטר גדול המימדים (2.24 מטר), שהניף את אצבעו לעבר אוהדי הקליפרס לאחר ההחטאה, אך נרשמו גם הרבה תגובות לעגניות ומזלזלות כאשר רבים טענו שמדובר ברגע לא ספורטיבי ואפילו מביך.
במשחק עצמו אגב ניצחה יוסטון 105:116 וסגרה את העונה הסדירה עם חיוך. מריאנוביץ' סיים עם 13 נקודות ו-8 ריבאונדים ב-12 דקות על הפרקט.