מאק מקלאנג האלמוני גנב את ההצגה הלילה (בין שבת לראשון) באולסטאר ה-NBA כשניצח בתחרות ההטבעות, אחרי הופעה אדירה שכבר הספיקה להפוך אותו לשם מוכר. בסיבוב הראשון קיבל מקלאנג ציון 50 ואז 49.8, ובגמר זכה פעמיים לציון המקסימלי (50) בדרך לניצחון על טריי מרפי מניו אורלינס פליקנס ולהנפת הגביע.
בימים שקדמו לתחרות התנהל דיון סוער בנוגע ליוקרה שאבדה לה, ועל כך שהכוכבים נמנעים מלהשתתף בה - כך שהעובדה שדווקא השחקן הכי אלמוני ברשימת המשתתפים הוא שניצח, ועוד עם הטבעות מושלמות כולל אחת שכללה סיבוב וחצי באוויר לפני המפגש עם הטבעת, סיפקה תשובה מוחצת לכל הטוענים נגד התחרות.
3 צפייה בגלריה
מאק מקלאנג
מאק מקלאנג
מסתגל למעמד. מקלאנג עם הגביע
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
מאק מקלאנג
מאק מקלאנג
מקלאנג מרחף מעל אדם
(צילום: AFP)
מקלאנג בן ה-24 רשם שתי הופעות בלבד ב-NBA (לייקרס ושיקגו, בעונה שעברה) והוא משחק בכלל בקבוצת הפיתוח של פילדלפיה. הוא התפרסם בתיכונים בזכות היכולת המופלאה שלו לנתר לשחקים, אך עבר במספר קולג'ים, ובקריירת הבוגרים כבר הספיק לעבור בשמונה קבוצות שונות (כולל שלוש קבוצות NBA). הוא ויתר על כל הצעה מאירופה כדי להגשים את החלום שלו ולשחק בליגה הטובה בעולם, וכעת הוא אלוף ההטבעות שלה.
והאלמוניות שלו היא לא הדבר היחיד שהפך את הניצחון של מקלאנג לכל כך מיוחד. הגארד בגובה 1.88 מטר, מה שהופך אותו לשחקן השני הכי נמוך שזוכה בתואר הנחשק מאז ספאד ווב (1.68 מטר) שעשה זאת ב-1986. רק נייט רובינסון, אקס הפועל ת"א שזכה בתחרות שלוש פעמים, היה נמוך יותר ממנו מאז (1.75 מטר). בנוסף, מקלאנג הוא בסך הכל הלבן השני שזוכה בתחרות ההטבעות, כשהראשון היה ברנט בארי שעשה זאת ב-1996. סטירה רצינית לסטריאוטיפים.
הביצועים של מקלאנג בקולג'
"אני אוהב את וינס קרטר ולצפות בגמר של תחרות ההטבעות בין זאק לאבין לארון גורדון היה פשוט משהו שנהנתי ממנו כל כך", סיפר מקלאנג אחרי הזכייה. "אמרתי לעצמי 'אם אני אזכה לקחת חלק בדבר כזה יום אחד, אני מקווה שאני אוכל להשפיע כמו החבר'ה האלה'. התרשמתי מהם מאוד". ובכן, הלילה מקלאנג הוא שהיה מרשים מאוד בפני עצמו.