רק לפני חודש הציגה לוס אנג'לס לייקרס את הפסל הראשון מתוך שלושה שינציחו את זכרו של קובי בראיינט, מגדולי שחקני הכדורסל בכל הזמנים וכמובן אגדת המועדון. רק שבימים האחרונים, עד כמה שזה יישמע מביך, גילו עוברי אורח שהגיעו לקריפטו ארינה מספר טעויות הגהה בדף הסטטיסטיקה שחרוט על הפסל.
מדובר בדף סטטיסטיקה מאותו משחק היסטורי בינואר 2006, בו בראיינט קלע 81 נקודות בניצחון על טורונטו, ובו יש ארבע טעויות. שמו של חוסה קלדרון, שחקן טורונטו דאז, נכתב כ"חוסה קלדרסון". וון ווייפר, שלא שותף במדי הלייקרס באותו משחק, הפך משום מה ל"וום ווייפר". בנוסף, הביטוי Coach's Decision - אוית לא נכון פעמיים. אאוץ'.
3 צפייה בגלריה
קובי בראיינט
קובי בראיינט
פסלו של בראיינט מוצג בטקס החגיגי
(צילום: RONALD MARTINEZ / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
3 צפייה בגלריה
הפסל של בראיינט
הפסל של בראיינט
הפסל של בראיינט
(צילום: AP Photo/Eric Thayer)
הטעויות המביכות על הפסל של בראיינט
בלוס אנג'לס לייקרס הגיבו רק הלילה (בין שני לשלישי) באופן רשמי על הממצאים המביכים. "היינו מודעים לזה כבר כמה שבועות ועובדים כדי לתקן את זה בהקדם", נאמר מטעם המועדון.
הפסל, שנחשף בחודש שעבר, הוא של בראיינט לובש את גופייה מספר 8, ומנציח, כאמור, את הרגע ההיסטורי בו קלע 81 נקודות נגד טורונטו ב-2006. מדובר בפסל ברונזה היושב על בסיס שחור בצורת משולש, כאות כבוד למאמן פיל ג'קסון והתקפת המשולש המפורסמת שלו. לצד הפסל מופיע ציטוט מפורסם של בראיינט: "היפרד מהמשחק טוב יותר ממה שמצאת אותו, וכשמגיע הזמן שלך לעזוב, עזוב כאגדה". כמו כן, ישנו על הפסל קוד QR שמוביל לסרטון על חייו של אגדת העבר.
3 צפייה בגלריה
קובי בראיינט
קובי בראיינט
בראיינט בימיו כשחקן. כבוד של מלכים
(צילום: AP)
לקובי יהיו שני פסלים נוספים מחוץ לאולם: אחד עם המספר 24 ואחד עם בתו ג'יג'י שנהרגה יחד איתו בתאונת המסוק הטראגית ב-2020.

אגדת כדורסל

הקריירה של בראיינט הייתה אחת מהגדולות והמרשימות של שחקן ב-NBA. הוא נבחר 18 פעמים למשחק האולסטאר, היה 15 פעמים באחת מחמישיות העונה, 12 פעמים באחת מחמישיות ההגנה, זכה בחמש אליפויות, ארבע פעמים נבחר ל-MVP של משחק האולסטאר (ומ-2020 הפרס נקרא על שמו), פעמיים סיים כמלך הסלים של הליגה, פעמיים MVP של סדרת הגמר, אלוף ההטבעות ב-1997 וה-MVP, כאמור, של עונת 2007/08.
בדראפט של 1996 הוא הפך לשחקן התיכונים הראשון שנבחר בדראפט כששארלוט לקחה אותו במקום ה-13 והעבירה את הזכויות עליו ללייקרס. זו כמובן הייתה אחת ההחלטות הטובות בתולדות אל-איי, כשקובי שיחק לכל אורך הקריירה שלו בסטייפלס סנטר ומהרגע הראשון תויג כיורשו של ג'ורדן.
ב-2016 הודיע בראיינט על פרישה, כשבמשחקו האחרון בקריירה סיים עם 60 נקודות והפך למבוגר ביותר (37) שקולע כמות כזאת של נקודות. הוא סיים את הקריירה עם 33,643 נקודות ומדורג רביעי בכל הזמנים. מיותר לציין שבלייקרס הפרישו את שני המספרים שמזוהים איתו, 8 ו-24.