סופ"ש האולסטאר החגיגי של ה-NBA מאחורינו, מספר שיאים נשברו, אך בארה"ב לא ממש מתלהבים - בלשון המעטה. נבחרת המזרח ניצחה את המערב בתוצאה אסטרונומית - 186:211, כאשר לראשונה קבוצה כלשהי עברה את רף 200 הנקודות במשחק הכוכבים של ליגת הכדורסל הטובה בעולם. עם זאת, בדומה לכמעט כל אולסטאר בשנים האחרונות, גם הפעם המשחק היה מנומנם, נטול תחרותיות ומאמץ וניכר שגם השחקנים היו די משועממים.
במהלך המשחק לקחו השחקנים לא אחת זריקות מטווחים רחוקים מאוד מהסל, בחלק מהמקרים גם מקו המחצית המגרש. ה-MVP, דמיאן לילארד, קלע שתיים כאלה. הגדיל לעשות לוקה דונצ'יץ' שזרק משלושת רבעי מגרש כשעל שעון הרבע השלישי נותרה עוד חצי דקה, במהלך שלא ממש מוסיף כבוד לאירוע.
2 צפייה בגלריה
קומישינר ה-NBA אדם סילבר
קומישינר ה-NBA אדם סילבר
ניכר עליו כי הוא לא התרגש ואף היה מאוכזב. אדם סילבר
( Stacy Revere/AFP)
בסיום המשחק העניק הקומישינר של הליגה, אדם סילבר, את הגביע למנצחים, וניכר עליו כי הוא לא ממש מתרגש. להיפך. הטון ושפת הגוף של סילבר שידרו ציניות וחוסר שביעות רצון מהאופן בו התנהל משחק הדגל של הסופ"ש החגיגי של הליגה. "לכוכבי נבחרת המזרח, השגתם הכי הרבה נקודות. ובכן, ברכות", אמר בקול רפה הקומישינר, שהאכזבה ניכרה בקולו.
בהנהלת הליגה קיוו כי החזרה לפורמט הישן של נבחרת מזרח נגד נבחרת מערב (לאחר מספר שנים בהן שניים מהכוכבים הגדולים של הליגה בחרו את חבריהם לקבוצה) תחזיר את העוקץ לאירוע, שכאמור איבד כל שמץ של תחרותיות - אך גם זה לא עבד. ב-ESPN כתבו כי "שוב ראינו משחק נטול מאמץ וחסר נשמה".
ג'יילן ברנסון, שחקן ניו יורק ניקס ונבחרת המזרח, הודה בריאיון ל'אתלטיק' כי הוא וחבריו לקבוצה התעניינו בעיקר בלחצות את רף ה-200 נקודות: "דיברנו על זה בהפסקה בחדר ההלבשה אחרי ה-104 נקודות שקלענו במחצית הראשונה".
2 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס מטביע במשחק אולסטאר ה-NBA
לברון ג'יימס מטביע במשחק אולסטאר ה-NBA
"זה נחמד להטביע בחופשיות, אבל בסופו של דבר הטבע התחרותי שלנו לא נהנה מזה". לברון ג'יימס
(Kyle Terada/Reuters)

גם השחקנים מבינים - צריך למצוא פתרון

לא רק בהנהלת הליגה ובתקשורת מבינים שיש בעיה - אלא גם השחקנים. לברון ג'יימס התייחס לכך בסיום המשחק: "צריך למצוא לזה פתרון. המטרה שלנו היא להכניס יותר קצב למשחקים, יותר זריקות. רצינו לאפשר חופש תנועה - כך זה גם במשחקים בליגה עצמה. מהצד של השחקנים, זה נחמד להטביע בחופשיות ולזרוק כמעט ללא הפרעה, אבל בסופו של דבר הטבע התחרותי שלנו לא נהנה מזה".
גם דמיאן לילארד, שהוכתר ל-MVP לאחר שסיים עם 39 נקודות, התייחס לכך: "אני חושב שיש מה לעשות בנדון. אני לא בטוח מה, אבל אני חושב שיש דרך להפוך את המשחקים האלה ליותר תחרותיים. עם זאת, אני כן חושב שהיה משחק טוב. הקהל היה מעורב ושמעת אותו מתלהב מהרבה מהלכים. אם הצופים לא היו נהנים הם לא היו מגיבים - הם פשוט היו יושבים וצופים".