האם ים מדר יעזוב את פרטיזן בלגרד? במספר כלי תקשורת באירופה מדווחים על כך שהגארד הישראלי לא נענה להצעתה של פרטיזן בלגרד להאריך את חוזהו במועדון, כשברקע פנרבחצ'ה, אחת הקבוצות הבכירות ביבשת, מגלה עניין ועשויה לנסות להחתים את השחקן.
מדר שיחק בשנתיים האחרונות בפרטיזן בלגרד, תחת המאמן המעוטר בתולדות הכדורסל האירופי, ומי שנחשב לאחד הגדולים בהיסטוריה של היבשת - ז'ליקו אוברדוביץ'. על פי הדיווחים בסביה, מדר כבר היה על סף חתימה על חוזה חדש, אך כעת הוא ונציגיו החליטו לא לקבל את ההצעה של אלופת הליגה האדריאטית, ייתכן שזה בעקבות העניין שמגלה בו מועדון הפאר הטורקי.
1 צפייה בגלריה
ים מדר שחקן פרטיזן בלגרד
ים מדר שחקן פרטיזן בלגרד
ים מדר שחקן פרטיזן בלגרד
(צילום: גטי אימג'ס)
על פי הדיווח של האתר יורוהופס, פנרבחצ'ה מוכנה להציע למדר חוזה טוב יותר מזה שיש לו כרגע בפרטיזן. יש לציין שהרכז אמור להיכנס כעת לעונתו השלישית והאחרונה בחוזהו בקבוצה הסרבית.
ים מדר גדל בהפועל ת"א, במדיה ערך את הופעת הבכורה בליגת העל ב-2018. בקיץ 2021 נבחר בסיבוב השני של דראפט ה-NBA על ידי בוסטון סלטיקס, אך לא קיבל חוזה מובטח וחתם בפרטיזן בלגרד, שאז שיחקה ביורוקאפ. בקבוצה הסרבית הוא התאמן תחת מי שנחשב לאחד המאמנים הגדולים בכדורסל האירופי, אם לא הגדול ביותר - ז'ליקו אוברדוביץ', ובעונה החולפת שיחק לראשונה בקריירה שלו ביורוליג, ואף זכה בפרס "הכישרון העולה" של המפעל. בנוסף, הוא זכה עם פרטיזן בתואר היחיד בקריירה שלו עד כה - אליפות הלגיה האדריאטית (2023).
ממוצעיו של מדר ביורוליג בעונה שעברה היו 5.8 נקודות, 1.6 אסיסטים ו-1.2 ריבאונדים למשחק. שיא הקריירה שלו במפעל בנקודות עומד על 15, בעוד באסיסטים השיא הוא 5 ובריבאונדים 6.