שלב רבע הגמר באליפות אירופה בכדורסל ננעל הערב (רביעי) עם שתי דרמות גדולות, הצגות עצומות וסנסציית ענק אחת. אלופת אירופה סלובניה הודחה לאחר שהפסידה לפולין, זאת למרות שהצליחה לסגור פיגור עצום שהגיע בשיאו ל-23 הפרש (!). גם המשחק המוקדם הסתיים בדרמה גדולה, כיאה לתוצאות שמספק הטורניר עד כה. נבחרת צרפת גברה 85:93 בתום הארכה על איטליה. שתי המנצחות הצטרפו לגרמניה וספרד בחצי הגמר.
2 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת סלובניה בכדורסל לוקה דונצ'יץ'
שחקן נבחרת סלובניה בכדורסל לוקה דונצ'יץ'
עוד סופרסטאר הולך הביתה. לוקה דונצ'יץ'
(צילום: AP)

פולין - סלובניה 87:90

וואו. לזה אף אחד לא ציפה, גם לא בטורניר המשוגע הזה. פולין היממה גם כל מי שחשב שראה הכל, כשצעדה ביתרון 23 הפרש במהלך המחצית הראשונה. מתאוש פונטיקה, באחת מהתצוגות האישיות הגדולות שנראו בטורניר, הוליך את פולין להופעה כמעט מושלמת, אך ברבע השלישי כל זה נעלם אל מול הדומיננטיות של סלובניה. 6:24 ניצחה אלופת אירופה את ברבע הזה, וחזרה למשחק בענק.
הפולנים לא אמרו נואש והצליחו להחזיר לעצמם את היתרון, כשפוניטקה משלים טריפל דאבל ראשון בטורניר (26 נקודות, 16 ריבאונדים ו-10 אסיסטים). דקה לסיום הוליכה פולין 80:89, אך סלובניה, בניסיון להגן על התואר, הצליחה להוריד למינוס 3 ולהגיע לניסיון שלשה של קלמן פרפליץ', אך זה לא נכנס. ולטקו צ'נצ'אר הוביל את המפסידה עם 21 נקודות בעוד גוראן דראגיץ' הוסיף 17. לוקה דונצ'יץ' תרם 14 נקודות, 11 ריבאונדים ו7 אסיסטים, אבל לא מנע הדחה, ופולין הקטנה תהיה בחצי הגמר.
אקס הפועל חולון מיכאל סוקולובסקי ואיי. ג'יי סלוטר (16 כ"א) היו הצוות המסייע של פוניטקה, כאשר גם ירוסלאב ז'יסקובסקי בלט (14). אחרי שסרביה, צ'כיה ופינלנד הלכו הביתה, דווקא פולין נשארה כנציגה האחרונה מהבית של נבחרת ישראל.
2 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת איטליה סימונה פונטקיו
שחקן נבחרת איטליה סימונה פונטקיו
הפך לגיבור הטרגי של האיטלקים. פונטקיו
(צילום: האתר הרשמי של פיב"א)
צרפת - איטליה 85:93 (לאחר הארכה)
נבחרת צרפת פתחה נהדר וכבר הובילה ב-11 הפרש במהלך המשחק, אך רבע שלישי נהדר מצד האיטלקים סייע להם למחוק שוב פער דו ספרתי, בדרך ליתרון ברבע המכריע. 16 שניות לסיום הרבע הרביעי עמד סימונה פונטקיו (הקלע המוביל של האזורי עד לאותו רגע עם 21 נקודות) על הקו, כשנבחרתו ביתרון 2, ולמעשה יכול היה להכריע את גורל המשחק. שחקנה של יוטה ג'אז לא עמד בלחץ והחטיא פעמיים, רק כדי לראות את תומא הרטל מניח שתיים בצד השני וכופה 77:77, 5.2 שניות לסיום. האיטלקים לא הצליחו לקלוע בזמן הנותר, והמשחק נגרר להארכה - עוד אחת ביורובאסקט הנהדר הזה.
בזמן החוקי נראה היה שלנבחרת מארץ המגף יצא האוויר מהמפרשים. בלינלי אמנם קלע שלשה שקבעה 80:81 לאיטליה, אבל זה היה היתרון האחרון שלה. הרטל (20 נקודות), רודי גובר (19 ו-14 ריבאונדים) ואוון פורנייה (17) היו נהדרים בהארכה, זאת לאחר שגרשון יאבוסלה (15 ו-7 ריב') בלט גם הוא אצל הצרפתים, שממשיכים לחצי הגמר.
פורסם לראשונה: 20:31, 14.09.22