וושינגטון, וזה לא סוד גדול, היא אחת הקבוצות החלשות ב-NBA. דוגמה טובה לכך אפשר לקבל מההפסד הלילה (בין רביעי לחמישי) - 143:120 לאינדיאנה במשחק הבכורה של דני אבדיה וחבריו העונה בליגה.
מבחינה הגנתית, וושינגטון פשוט לא הגיעה למשחק ורשמה נתון שלילי מביך. היא הקבוצה הראשונה מאז 1990 שספגה במשחק הראשון של העונה 143 נקודות ומעלה. אגב, רק ארבע קבוצות ב-NBA לאורך כל ההיסטוריה ספגו כמות נקודות גבוהה יותר בערב הפתיחה.
2 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
הפסד כואב. אבדיה
(צילום: Dylan Buell / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
"הירידה שלנו להגנה לא הייתה טובה בכלל", הודה קייל קוזמה. "זה חייב להשתפר, ואם לא, אנחנו פשוט הולכים לקבל בראש בכל משחק. נצטרך לעשות מאמץ לחזור כמו שצריך להגנה, לתקשר, לדבר אחד עם השני ופשוט להיות יחידה אחת. הלילה, לא דיברנו יותר מדי, ואני חושב שכמות הנקודות שספגנו די שיקפה את זה".
גם מבחינה התקפית, למרות הסקור הגבוה, זה לא היה ערב שהוויזארדס יתייקו בזיכרון. "לא אהבתי שהכדור קצת נתקע בהתקפה", הסביר המאמן ווס אנסלד ג'וניור. "זה קרה לקוזמה, זה קרה לדני בכמה מהלכים, וגם לג'ורדן פול. זה מייצר אפקט של כדור שלג".
2 צפייה בגלריה
קוזמה
קוזמה
יודע שמשהו לא עובד. קוזמה
(צילום: Trevor Ruszkowski-USA TODAY Sports)
המאמן הוסיף: "אנחנו צריכים להילחם בפיתוי הזה להחזיק את הכדור יותר מדי, לדאוג שהכדור כל הזמן יהיה בתזוזה - כי כשאנחנו עושים את זה, אנחנו די טובים".
אבדיה, יש לציין, פתח את המשחק טוב, אך נחלש לקראת הסיום. הוא סיים ערב של 9 נקודות (4 מ-8 מהשדה, 1 מ-2 מהקו, ובאופן מפתיע בלי אף זריקה לשלוש), 7 ריבאונדים (הוביל את הקבוצה), 5 אסיסטים, חטיפה ושני איבודים, מספרים שאפשר לקוות שישפר מעט בהמשך.
כתב רשת NBC, צ'ייס יוז, צייץ: "היכולת של דני למסור מדויק קדימה היא אינדיקציה מוקדמת למטרה של וושינגטון העונה - להגביר את הקצב". אנסלד הוסיף: "היו לדני כמה רגעים טובים. אחד היתרונות שלו זה המשחק לעומק, והיו לו כמה מהלכים כאלה היום, שזה טוב".
לדברי יוז, אבדיה "ניצח" בקרב הראשון שלו העונה, כשהרוויח את המקום בחמישייה לפני הרוקי בילאל קוליבאלי. הצרפתי זכה לכתבה מפרגנת מאוד הלילה ב"אתלטיק", שם סיפר: "אני רק צריך להישאר מוכן. אין לי בעיה לעלות מהספסל מתי שהמאמנים רוצים. זה שונה מההתחלה, ללא ספק.
כשקוליבאלי נכנס לראשונה למשחק, הוא שיחק לצד טיוס ג'ונס, דלון רייט, קורי קיספרט ודנילו גלינארי. "נתתי לו לשחק עם חבר'ה ותיקים", הסביר אנסלד. "דווקא ברגעים המאוחרים של המשחק הוא נתן הצגה בהגנה. כמה חסימות די מרשימות. אנחנו רוצים להכניס אותו לקצב, וזה הלך הפעם לאט לכולנו. באופן כללי, אנחנו חייבים להיות טובים יותר".