לא מעט סלי ניצחון נקלעו העונה ב-NBA, אבל הלילה (בין שלישי לרביעי) קיבלנו את הגדול מכולם, ואת אחד הגדולים בשנים האחרונות. קליבלנד הייתה בפיגור נקודה מול דאלאס, ומקס סטרוס קיבל את הכדור וקלע כמה מטרים מאחורי קו מחצית המגרש סל מטורף שכבר זכה לתואר "סל הניצחון של השנה" בדרך ל-119:121 דרמטי לקאבלירס.
קצת פחות מארבע דקות לסיום המשחק, המאבריקס נראו בשליטה וצעדו ביתרון של 10 נקודות. באותו רגע נכנס סטרוס לזון, וצלף ארבע שלשות, כשהאחרונה שבהן קבעה יתרון לקליבלנד. לוקה דונצ'יץ', שהיה במשחק מצוין (45 נקודות, 14 אסיסטים ו-9 ריבאונדים) מסר אסיסט גדול לפי. ג'יי וושינגטון, וזה קבע 118:119 לדאלאס כשעל השעון נותרו 2.3 שניות לסיום, ואז הגיעה השלשה החמישית ברבע הזה של סטרוס, מהחצי כאמור, וסגרה ניצחון בלתי נשכח למארחת.
1 צפייה בגלריה
שחקן קליבלנד קאבלירס מקס סטרוס
שחקן קליבלנד קאבלירס מקס סטרוס
סל ניצחון בלתי נשכח. מקס סטרוס
(Jason Miller/AFP)
"רק לראות את השלשה הזו נכנסת, ובכלל את כל ההופעה שלו ברבע האחרון - זה פשוט מדהים", אמר כוכב הקאבס, דונובן מיצ'ל, שסיים משחק נהדר משלו עם 31 נקודות, 7 ריבאונדים ו-6 אסיסטים. "כל אחד חולם על סל כזה. זה היה חייב להיות הוא שקולע את הסל הזה, אחרי כל מה שהוא עשה עבורינו ברבע האחרון".
סטרוס, שסיים עם 21 נקודות, כולן משלשות (7 מ-10), סיפר על התחושות שלו ברבע האחרון: "חמש השלשות האחרונות שלי הרגישו ממש טוב. "הרגשתי שאני בקצב וזה כיף שזה יוצא ככה. בכל פעם שזרקתי, הרגשתי שזה הולך להיכנס, וזה מה שקרה. כך היה גם בזריקה האחרונה". על הקליעה הגדולה אמר: "לא חשבתי יותר מדי. זה לא היה מהלך מתוכנן. פשוט דונובן לא היה במשחק, אז מישהו היה צריך לעשות את זה".
אגב, כשהיה שחקן מכללות, סטרוס קלע שלשת ניצחון ממרחק רב יותר. "אז זו הייתה שלשה משלושת-רבעי המגרש, וגם אז היא ניצחה לנו את המשחק", נזכר.
גם דונצ'יץ', שמטבע הדברים היה בצד המאוכזב, לא יכול היה שלא לפרגן לסל המשוגע של סטרוס: "זו הייתה קליעה מדהימה, פשוט יוצאת מהכלל. זו הייתה אשמתי, הייתי צריך ללחוץ עליו יותר במהלך האחרון. אני חושב ששיחקנו טוב, אבל כמובן שמדובר בהפסד כואב".

גם מהומס וקלסי התלהבו

הטירוף סביב הסל של סטרוס נגע גם בספורטאים מחוץ ל-NBA. פטריק מהומס, וטראוויס קלסי, שזכו לפני קצת יותר משבועיים בסופרבול עם קנזס סיטי צ'יפס, הביעו התלהבות ב-X (לשעבר טוויטר).
מהומס צייץ: "לא ייתכן!" ותייג את קלסי. בן זוגה של טיילור סוויפט צייץ מחדש את הציוץ של מהומס וכתב: "לחבר'ה האלה יש את זה עכשיו", ותייג את הקאבלירס.