מה עוד אפשר להגיד על ניקולה יוקיץ'? הסנטר הנפלא של דנבר קבר הלילה (בין חמישי לשישי) שלשת ניצחון בלתי נשכחת כמעט מקו מחצית המגרש וסידר לקבוצתו ניצחון 127:130 בחוץ על גולדן סטייט לאחר שהאלופה כבר פיגרה ב-18 הפרש באמצע הרבע הרביעי. הנאגטס סגרו ריצת 4:25 בשבע הדקות האחרונות בדרך לקאמבק מופלא, שהסתיים בצורה הכי דרמטית שיש.
34 נקודות, 10 אסיסטים, 9 ריבאונדים, 2 חטיפות וחסימה אחת - זו הייתה הסטטיסקיה של הסרבי הענק. במהלך האחרון הוא קיבל את הכדור, כדרר פעמיים, ולמרות שמירה קשוחה של קוון לוני, יוקיץ' צלף את שלשת הניצחון, תוך כדי שנעזר בלוח.
1 צפייה בגלריה
שחקני דנבר נאגטס חוגגים עם ניקולה יוקיץ'
שחקני דנבר נאגטס חוגגים עם ניקולה יוקיץ'
מה עוד אפשר להגיד עליו? שחקני דנבר חוגגים עם ניקולה יוקיץ'
(AP Photo/Loren Elliott)
"הצהרת לפני הזריקה שאתה מתכוון להשתמש בלוח?", שאל אותו בחיוך כוכב העבר והפרשן צ'ארלס בארקלי בסיום. יוקיץ' ענה בפשטות האופיינית: "ידידי, זה נכנס - אני מאושר".
עוד אמר יוקיץ' על הסל המנצח שקלע: "המהלך הזה היה האופציה היחידה שלנו כדי לנצח את המשחק, ופשוט לקחתי את הזריקה. אני חושב שזריקות מהסוג הזה הן הקלות ביותר, כי לא היו אפשרויות אחרות. זו הסיבה שכשזרקתי, המחשבה שלי הייתה 'אני הולך לקלוע את זה'. ראיתי את זה כבר במעוף של הכדור. פשוט ידעתי שזה ייכנס".
זה היה ניצחונה השני ברציפות של דנבר, והשמיני בתשעת משחקיה האחרונים. הנאגטס מחזיקים במאזן השלישי בטיבו במערב והחמישי ב-NBA, אך עדיין נתפסת כקבוצה שכולם רוצים לנצח - כיאה לאלופה. יוקיץ' נשאל בסיום האם יש קבוצה בליגה שהוא מרגיש שהנאגטס צריכים לרדוף אחריה והוא ענה: "אחרי עצמנו. אנחנו רוצים להיות יותר טובים ממה שהיינו בעונה שעברה, ואני מאמין שאנחנו יכולים לעשות את זה".
גם חבריו של יוקיץ' ומאמנו, מייק מאלון, לא הופתעו מהסל המשוגע. "כשהכדור היה בידיים שלו, כל הצוות שלי אמר "זה הולך להיכנס. הוא ביצע את זה בצורה מושלמת. שחקנים גדולים עושים מהלכים גדולים, וניקולה פשוט לקח את הכדור וגרם לזה לקרות - זה היה פשוט מדהים".
ארון גורדון, שסיים עם 30 נקודות ו-9 ריבאונדים: "מה שיפה בניקולה, זה שהוא מגיע בדיוק לנקודה הנכונה מבחינתו, מתמקם ופשוט לוקח את הזריקה הטובה ביותר. הוא לא מאפשר להגנה של היריבה לגרום לו להפריע לו. כשהוא זורק - מכל טווח - תמיד יש סיכוי שהוא יקלע". פייטון ווטסון: "אני לא יודע אם זה קשור לאינטואיציה, אבל ידעתי שלא נלך להארכה. זה היה ברור ש'הג'וקר' הולך לקלוע את זה".
מנגד, בגולדן סטייט היו בהלם לאחר שאיבדו את היתרון הגדול שהיה להם ומהשלשה של יוקיץ', שהייתה כה אכזרית מבחינתם. "יש הפסדים שקל יותר לבלוע מאחרים", אמר סטף קרי בסיום. "ההפסד הזה היה ללא ספק אחד הקשים".
זו לא הפעם הראשונה שגולדן סטייט שומטת העונה יתרון דו ספרתי ומפסידה. מאמן הוויריורס, סטיב קר: "קורה לנו לא מעט העונה שמשחקים שהיינו אמורים לסגור, הופכים לצמודים בסופו של דבר. הפסדנו כבר ארבעה או חמישה משחקים שהיינו חייבים לנצח".