יאניס אנדטוקומבו רשם הלילה (בין רביעי לחמישי) עוד פרק מפואר בקריירה כשקבע שיא קריירה מדהים של 64 נקודות (20 מ-28 מהשדה) ב-126:140 על אינדיאנה. הכוכב היווני של מילווקי קבע גם שיא מועדון חדש, ונישל מהפסגה את מייקל רד, ששיאו עמד על 58 נקודות. עם זאת, סערה מוזרה העיבה על המשחק הבלתי נשכח של יאניס.
בסיום המשחק רצה יאניס לקחת את כדור המשחק למזכרת, אך נדהם לגלות כי שחקני הפייסרס "גנבו" אותו. הפורוורד זעם ודרש לקבל את הכדור, ואף הסתער לכיוון חדר ההלבשה של האורחת. שחקני אינדיאנה מצדם סירבו תחילה לתת ליווני את מבוקשו, שמצדו פנה בתקיפות לטייריס הליברטון ותבע ממנו: "תביאו את הכדור!".
2 צפייה בגלריה
שחקן מילווקי באקס יאניס אנדטוקומבו
שחקן מילווקי באקס יאניס אנדטוקומבו
דרש את כדור המשחק. יאניס
(AP Photo/Morry Gash)
2 צפייה בגלריה
שחקן מילווקי באקס יאניס אנדטוקומבו
שחקן מילווקי באקס יאניס אנדטוקומבו
"לא ראיתי דבר כזה"
(Stacy Revere/AFP)
בסופו של דבר, באינדיאנה נעתרו להפצרות. אבל זה לא נגמר כאן. במסיבת העיתונאים שלאחר המשחק יאניס טען כי לדעתו לא מדובר בכלל בכדור המשחק, אלא בכדור חדש.
אז מה קרה לכדור? מסתבר שאוסקר צ'יבואה, הרוקי של אינדיאנה, קלע הלילה את הנקודות הראשונות שלו ב-NBA, וחבריו לקבוצה רצו לתת לו את הכדור למזכרת. עם כל הכבוד לשחקן הפנים הקונגולזי שנמצא בחוזה דו כיווני בפייסרס, נראה שיש משהו בטענותיו של יאניס, שרשם את אחד המשחקים הגדולים בקריירה שלו.
"בכנות, אני לא יודע אם הכדור שקיבלתי הוא באמת הכדור ששיחקנו איתו", אמר יאניס במסיבת העיתונאים בסיום המשחק. "אני אקח את הכדור הזה ואתן אותו לאמא שלי, אבל אני לא חושב שזה הכדור הנכון. לא ראיתי דבר כזה בעבר, אני לא חושב שזה הוגן. האמת שגם לא קיבלתי את הכדור ממשחק מספר 6 בעונה שבה זכינו באליפות".
מאמן אינדיאנה, ריק קרלייל התייחס גם הוא לפרשה: "מה שקרה בסיום היה מצער. ישנה אי הבנה לגבי מי מקבל את כדור המשחק. אלה היו נקודות הבכורה של אוסקר צ'יבואה, ושחקנים שעושים זאת תמיד מקבלים את כדור המשחק. לא חשבנו על שיא המועדון של יאניס. כמה דקות אחרי זה שחקני מילווקי היו בחדר ההלבשה שלנו. אני לא חושב שעפו אגרופים או משהו כזה אבל הג'נרל מנג'ר שלנו קיבל מרפק בצלעות. זה לא היה צריך להסלים ולהגיע למצב כזה".
יש לציין שלמשחק הזה הייתה חשיבות רבה מבחינת מילווקי ויאניס. אינדיאנה היא זו שניצחה את הבאקס בחצי גמר טורניר אמצע העונה והדיחה אותם מהמפעל, ובקבוצה של אדריאן גריפין רצו לגמול לפייסרס, וכך גם עשו.