לאחר הניצחון של דאלאס הלילה (בין שני לשלישי) על שיקגו - שהיה השלישי ברציפות של הקבוצה - התקשורת האמריקאית עסקה בעיקר בלוקה דונצ'יץ', שסיים עוד משחק עם טריפל דאבל (27 נקודות, 14 אסיסטים ו-12 ריבאונדים). לצד זאת, בצל עוד הצגה של הסלובני, בלט דניאל גאפורד, שרשם הלילה הישג מרשים מאוד.
השחקן, שעד לפני קצת יותר מחודש עוד דשדש יחד עם דני אבדיה במדי וושינגטון, פורח מאז שהצטרף למאבריקס. מה זה פורח? בארבעת המשחקים האחרונים הוא לא החטיא מהשדה ועומד על רצף של 28 זריקות מדויקות (שיא NBA מאז תחילת הנהגת הפליי ביי פליי). כעת, הוא רק שבע קליעות נוספות מהרצף הגבוה ביותר בהיסטוריה שקבע ווילט צ'מברליין בשנות ה-70 - 35 קליעות.
1 צפייה בגלריה
שחקן דאלאס מאבריקס דניאל גאפורד
שחקן דאלאס מאבריקס דניאל גאפורד
נתון מדהים. דניאל גאפורד
(AP Photo/Tony Gutierrez)
"התפיסה שלי היא שאני צריך להיות יציב ולעשות את הדברים האלה בצורה עקבית", אמר גאפורד בסיום. "צריך להמשיך ללכת חזק במטרה לסיים את המהלך בסל, לא משנה אם מישהו עומד מולי ומי אותו אחד שמתייצב מולי. בסופו של דבר, אני המטרה היא לסיים את המהלך בהטבעה או ליי-אפ או כל סוג אחר של סל".
דרק לייבלי, שהיה מצוין גם הוא הלילה עם 22 נקודות ו-7 ריבאונדים, הסביר מה הפך אותו ואת גאפורד לדומיננטיים: "אנחנו מנסים ומצליחים לנוע לנקודות פתוחות ומנצלים את זה שכולם מתמקדים בלוקה דונצ'יץ' וקיירי ארווינג. ככה שחקני פנים מוצאים את המרווחים - שם אנחנו מקבלים את ההזדמנויות להטבעות קלות וסיומת נוחה".
יש לציין שממוצעיו של גאפורד בדאלאס די דומים לאלה שהיו לו בוושינגטון, אך הרצף האחרון הוא משהו מיוחד. בארה"ב מייחסים גם את הפריחה שלו לעובדה שהוא משחק לצד לוקה דונצ'יץ', שפיטם אותו הלילה עם 5 אסיסטים (ועוד 3 ללייבלי).
העיתונאי קית' סמית' כתב: "לגאפורד יש את אחד השחקנים הכי טובים בליגה מבחינת יצירת מצבי קליעה לשחקני פנים - לוקה דונצ'יץ', שהולך להפוך אותו ועוד הרבה שחקני פנים לעשירים מאוד לאורך הקריירה שלו".