לאחר שצרפת, סלובניה, גרמניה וספרד עלו לרבע גמר היורובאסקט אתמול (שבת), יום נוסף של משחקי שמינית גמר היורובאסקט בעיצומו, והוא כבר סיפק שלל הפתעות (ותוצאות זהות). סרביה של ניקולה יוקיץ', אחת הפייבוריטיות לזכייה, הפסידה 86:94 לאיטליה; פולין היממה 86:94 את אוקראינה; פינלנד הדיחה את קרואטיה 86:94 בזכות 43 נקודות של לאורי מרקאנן. במשחק שסגר את הערב, יוון ניצחה 88:94 את צ'כיה. שלושה משחקים הסתיימו באותה תוצאה, וכל המנצחות הערב קלעו 94 נקודות. די מדהים.
משחקי רבע הגמר גרמניה – יוון (שלישי) ספרד – פינלנד (שלישי) צרפת – איטליה (רביעי) סלובניה – פולין (רביעי)

יוון - צ'כיה 88:94

בסוף הרבע השלישי צ'כיה הובילה 63:67 והיה ריח של הפתעה באוויר, אך ליוון יש את יאניס אנדטוקומבו וגם את ההגנה המעולה שלה. זה לא היה משחק גדול של היוונים, הם לא הצליחו לברוח לצ'כים למרות שהם איכותיים יותר. ברבע הרביעי יאניס אנדטוקומבו לקח את הכל עליו, וקלע שתי שלשות במאני-טיים אחרי שלא קלע מחוץ לקשת כל הערב. למאמן הישראלי של צ'כיה, ננו גינזבורג, לא היה תשובות. יאניס סיים עם 27 נקודות ו-10 ריבאונדים. יאן וסלי קלע 21 לצ'כים
6 צפייה בגלריה
יאניס אנדטוקומבו
יאניס אנדטוקומבו
יאניס אנדטוקומבו. משחק ענק שלו
(צילום: רויטרס)

איטליה - סרביה 86:94

ההפתעה הכי גדולה של האליפות עד כה. סרביה עם הכוכב ניקולה יוקיץ' הייתה אחת הפייבוריטיות לזכייה, ולא הפסידה בשלב הבתים, אבל זה לא עזר לה בשלב הנוק-אאוט. גם לא העובדה שג'יאנמרקו פוזצקו, מאמן איטליה, הורחק אחרי שתי עבירות טכניות ומירר בבכי. מהרגע שהמאמן הורחק, האיטלקים העלו הילוך ויצאו מפיגור 10 ברבע השלישי (49:59). ברבע הרביעי הם עלו ליתרון דו-ספרתי משלהם (79:91) שסגר את הסיפור. ניקולה יוקיץ' היה נפלא וקלע 32 נקודות, אליהן הוסיף גם 13 ריבאונדים. אבל זה לא עזר. מרקו ספיסו, בעונה שעברה בקאזאן הרוסית ובעונה הבאה בוונציה, הוביל את האיטלקים עם 22 נקודות. ניקולו מלי קלע 21. שלושה מארבעת כל משחקי היורובאסקט היום הסתיימו באותה תוצאה - 86:94.
6 צפייה בגלריה
ניקולה יוקיץ'
ניקולה יוקיץ'
ניקולה יוקיץ'. הלך הביתה
(צילום: EPA)
6 צפייה בגלריה
ג'יאנמרקו פוזצקו
ג'יאנמרקו פוזצקו
ג'יאנמרקו פוזצקו בוכה. הדמעות הפכו לדמעות של אושר
(צילום: רויטרס)
איטליה העפילה לרבע הגמר בפעם הרביעית ברציפות, וזה אחרי שהיא ממש לא הרשימה בשלב הבתים כאשר סיימה רק במקום הרביעי, שגרם לה לפגוש את סרביה עם ה-MVP של ה-NBA בשנתיים האחרונות (יוקיץ'), אבל כמו שכבר ראינו ביורובאסקט הזה - הכל יכול לקרות. יוקיץ' הולך הביתה כבר בשלב שמינית הגמר.

פינלנד - קרואטיה 86:94

אחרי שלוקה דונצ'יץ' קלע 47 נקודות ויאניס אנדטוקומבו קלע 41 נקודות, עוד כוכב NBA הצטרף לחגיגה, והפעם זה לאורי מרקאנן. הפורוורד שעבר רק לאחרונה ליוטה ג'אז במסגרת הטרייד על דונובן מיצ'ל קלע 43 נקודות והעלה במו ידיו את פינלנד לרבע הגמר. המשחק היה צמוד, אבל בסיום הפינים בראשות מרקאנן הצליחו לברוח. פינלנד עלתה לראשונה לרבע הגמר אחרי 55 שנים. 23 נקודות של בויאן בוגדנוביץ' לא עזרו למפסידה. הפינים יפגשו ברבע הגמר את ספרד החזקה.
6 צפייה בגלריה
לאורי מרקאנן
לאורי מרקאנן
לאורי מרקאנן
(צילום: רויטרס)

פולין - אוקראינה 86:94

מי שזילזל בפולין בתחילת האליפות, קיבל אותה ברבע הגמר. האמת, זה היה משחק צמוד כמעט לכל אורכו. הפולנים, שניצחו את ישראל בבית המוקדם, ירדו לרבע הראשון ביתרון 21:24, אבל ראו את האוקראינים, בראשות ויאצ'סלב בוברוב ואלכס לן, הופכים ל-42:45 בהפסקה. איי.ג'יי סלוטר הנהדר התעורר במחצית השנייה וסחף את נבחרתו לריצת 2:11 ברבע האחרון וליתרון 78:87.
6 צפייה בגלריה
שחקני פולין בטירוף. האמת, בצדק
שחקני פולין בטירוף. האמת, בצדק
שחקני פולין בטירוף. האמת, בצדק
(צילום: רויטרס)
6 צפייה בגלריה
מיכל מיכלק
מיכל מיכלק
מיכלק בדרך לעוד שתי נקודות
(צילום: EPA)
אלכס לן וחבריו חזרו עד למינוס שלוש (87:84), אבל מתאוש פוניטקה עשה את העבודה במאני-טיים וסידר לפולין את הכרטיס לשלב הבא. סלוטר (24 נקודות) ופוניטקה (22) בלטו אצל המנצחת (שתפגוש בשלב הבא את סלובניה של לוקה דונצ'יץ'), בוברוב קלע 15 למפסידה.
פורסם לראשונה: 15:10, 11.09.22