סופ"ש האולסטאר החגיגי של ה-NBA, שייערך השנה באינדיאנפוליס, ייצא לדרך הלילה (בין שישי לשבת) עם משחק הסלבריטאים ולאחר מכן משחקי הכוכבים העולים של הליגה הטובה בעולם. בלילה שבין שבת לראשון יתקיימו תחרויות ההטבעות והשלשות המסורתיות, אך לצד האחרונה, יהיה אתגר שלשות נוסף, לו מחכים בכליון עיניים חובבי הענף. מדובר בקרב שלשות אחד על אחת בין סטף קרי לבין שיאנית תחרות השלשות בכל הזמנים - סברינה יונסקו.
הרעיון לדו-קרב בין קרי לבין יונסקו לא הועלה בידי הנהלת ה-NBA, אלא היה פרי מוחם של שני הכוכבים עצמם. לפני שבעה חודשים יונסקו הדהימה את עולם הכדורסל באולסטאר ה-WNBA כאשר קברה 25 מתוך 27 זריקות בדרך ל-37 נקודות (מתוך 40 אפשריות), ובכך השאירה מאחור את סטף, שהצליח להשיג ב-2021 "רק" 31 נקודות מתוך 40 אפשריות.
2 צפייה בגלריה
קרי
קרי
"זה כל מה שיפה בספורט". סטף קרי
(צילום: AP Photo/Ashley Landis)
כוכב גולדן סטייט לא נשאר אדיש להצגה של הצלפת של ניו יורק ליברטי והביע את התלהבותו ברשת החברתית X (אז נקראה טוויטר). יונסקו ראתה זאת וכתבה לו בתגובה "שנתחרה?"
השניים שוחחו בטלפון עוד באותו הלילה ודנו ברעיון, שמהר מאוד קרם עור וגידים והפך למציאות. "זה לא שאני מצטרפת לתחרות השלשות של אולסטאר ה-NBA", הסבירה יונסקו. "זו תחרות בינינו ואנחנו מייחסים לה חשיבות רבה. הרעיון הזה בכלל התחיל כבדיחה, אבל הוא קיבל חיים וזה גרם לי להבין שזו הולכת להיות חוויה נפלאה ומרגשת עבור שנינו - גם מבחינת הרצון לנצח, אבל גם מבחינת מה שזה יכול לתרום לכדורסל".
קרי הוסיף: "כשראיתי מה היא עשתה באולסטאר של ה-WNBA, ובכלל במשך העונה, הבנתי שיש בינינו קשר מיוחד. זו הזדמנות לתחרות אותנטית בין שני קלעים גדולים שהתמודדו בהצלחה בתחרות השלשות ועכשיו רוצים להתמודד אחד מול השנייה. אני חושב שזה הולך להיות מיוחד. יש פה גם את האלמנט התחרותי כמובן, הקטע הזה של 'הרבה מוטל פה על הכף, אני לא רוצה להפסיד'. כלומר, זה גם עניין של פחד במובן מסוים. זה כל מה שיפה בספורט".
2 צפייה בגלריה
יונסקו
יונסקו
"זו הולכת להיות חוויה נפלאה ומרגשת". יונסקו
(צילום: Ethan Miller / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
על פי חוקי התחרות, קרי יזרוק כדורי NBA מהטווחים הנהוגים בליגה (כ-6.71 מטרים בפינות המגרש, ו-7.24 מטרים ממול הטבעת), בעוד יונסקו אמורה להשתמש בכדורי WNBA ומהטווחים בליגת הנשים הטובה בעולם (6.60 ו-6.75), אך היא כבר הודיעה בשלישי האחרון שהיא מתכננת לזרוק מהקשת של ה-NBA. "אני זורקת ומתאמנת על הזריקות שלי בכל מקרה מהטווח הזה. אני יודעת שהייתה לי האפשרות לבחור את הטווח הקצר והנוח יותר, אבל היה ברור לי שיש לי משהו להוכיח".
בארה"ב היו כאלה שכינו את ההתמודדות בין השניים "קרב המינים", כרפרנס למשחק הטניס מ-1973 בו ניצחה בילי ג'ין קינג את בובי ריגס השוביניסט, אך כמובן שכאן מדובר בסיטואציה שונה. קרי ויונסקו מגיעים כשהם שניהם ספורטאים פעילים (קינג הייתה בת 29 לעומת ריגס בן ה-55 שפרש שנים לפני כן), וגם האווירה סביב המפגש בין שני הכדורסלנים היא אחרת ומחויכת: קינג, לוחמת ידועה למען זכויות נשים, רצתה להוכיח לריד שהוא טועה כשטען שהוא יכול לנצח כל אישה, גם בגילו המתקדם. רצתה - וגם הצליחה.
סברינה יונסקו, כוכבת ניו יורק ליברטי, הפכה לפנים של כדורסל הנשים האמריקאי מהרגע בו נבחרה ראשונה בדראפט ב-2020 עוד בימי הקורונה. היא כוכבת על גם במונחי הספורט האמריקאי, ונחשבת לאחת השחקניות הטובות בעולם. כבר בשנתה האחרונה במכללת אורגון, למשל, הפכה לראשונה (גבר או אישה) שסיימה קריירה במכללות עם לפחות 2,000 נקודות, 1,000 ריבאונדים ו-1,000 אסיסטים. היא גם שברה את שיא הטריפל-דאבלים בקולג'ים - והעמידה אותו על 26.

חוקי התחרות

  • לקרי ויונסקו יהיו 70 שניות לקלוע כמה שיותר פעמים מתוך 27 זריקות.
  • השניים יזרקו מארבע תחנות שיכילו חמישה כדורים מתוכם ארבעה רגילים, שקליעתם תהיה שווה נקודה אחת וכדור "כסף", שקליעתו תהיה שווה שתי נקודות.
  • תהיה תחנה חמישית, שתונח בטווח רחוק יותר (קרי ויונסקו יוכלו לבחור מהיכן יזרקו) ותכיל חמישה כדורי "כסף".
  • בנוסף יהיו עוד שתי זריקות מטווח עוד יותר רחוק, וכל קליעה משם תזכה את הקולע/ת בשלוש נקודות.
פורסם לראשונה: 19:18, 16.02.24